Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی رشد 20 درصدی حق بیمه در سال جاری

رشد 20 درصدی حق بیمه در سال جاری

رییس کل بیمه مرکزی از رشد ٢٠ درصدی حق بیمه در سال جاری خبر داد و در خصوص برخی پرداخت‌های نامتعارف در این حوزه گفت: نظر شخصی من این است که هیات عامل نباید وام بگیرد و خودم به عنوان فردی که ١٠ سال است در سیستم بانکی هستم یک ریال وام نگرفتم و طی هفته‌های اخیر در بیمه مرکزی یک میلیارد و ٦٤٠ میلیون تومان از مبالغی که بابت وام ضروری و خرید خودرو هیات عامل داده شده بود، پس گرفته شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، عبدالناصر همتی، رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به وظایف بیمه مرکزی بر اساس  اساسنامه، گفت: ارشاد، هدایت و نظارت بر موسسات بیمه و همچنین در عین حال حمایت از آنها جهت حفظ سلامت بازار بیمه از وظایف بیمه مرکزی است.

رشد 20 درصدی حق بیمه در سه ماهه 95

وی با اشاره به اینکه بیمه مرکزی به نقش نهاد ناظر دولت را نیز عهده دار است، تصریح کرد: تعمیم و توسعه بیمه و همچنین حمایت از حقوق بیمه گذار  و همچنین جلوگیری از فعالیت‌های مکارانه و رقابت‎های غیر سالم  از دیگر وظایف بیمه مرکزی است.

به گفته او در حوزه بیمه آتش سوزی، باربری، مسئولیت و تا یک ماه پیش در حوزه بیمه شخص ثالث رقابت های ناسالمی وجود داشته و دارد.

همتی از رشد ٢٠درصدی حق بیمه در سه ماه ابتدایی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: امیدوارم نفوذ بیمه در کشور از عدد ٢ رد شود.

وی با بیان اینکه ابتدای سال ٧٣ که به بیمه مرکزی آمدم ضریب نفوذ بیمه ٠.٣٤ بود و در سال ٨٤ که از بیمه مرکزی رفتم به ١.٤ رسید، تاکید کرد: طی یک دهه گذشته (تا پایان سال ٩٣) ضریب نفوذ بیمه به ١.٩ درصد رسیده است و این در حالی است که میانگین جهانی ضریب نفوذ بیمه به ٦.٥ درصد است.

رشد 32 درصدی پرداخت خسارت در بهار

همتی با بیان اینکه نفوذ بیمه باید افزایش یابد ، تصریح کرد: رشد پرداخت خسارت در سه ماهه اول سال جاری ٣٢ درصد بوده و در مجموع ٦.٩ میلیون فقره خسارت پرداخت شده است.

به گفته او نسبت خسارت به حق بیمه در این مدت به ٦٢.٥ درصد رسیده  که تا حدودی زیاد است.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه بیمه ایران به عنوان بیمه دولتی ٣٢ درصد و بیمه های غیر دولتی ٦٨ درصد سهم بازار  را در اختیار دارند، اضافه کرد: ١٢ درصد پرتفو صنعت بیمه مربوط به بیمه زندگی است که از این میزان ٧٠ درصد اندوخته ای است به عبارت دیگر ٨ درصد کل پرتفو صنعت بیمه بیمه زندگی پس اندازی است.

وی با اشاره به اینکه  ٨ درصد رقم بسیار پایینی در کشور ما است،  ادامه داد: بیمه زندگی در منطقه منا ٢٥ درصد و در کل جهان ٥٥ درصد است.

به گفته همتی راه اصلاح نفوذ بیمه و افزایش آن به ٦.٥ در کشور این است که سهم بیمه زندگی افزایش یابد در غیر اینصورت نفوذ بیمه افزایش نخواهد یافت.

منبع: اقتصاد آنلاین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن