Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تولید آب در همدان ۳۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته است

مدیرعامل شرکت آبفا همدان:
تولید آب در همدان ۳۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته است

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان از کاهش تولید ۳۰۰ لیتر در ثانیه‌ای آب در همدان خبر داد و گفت: ۸۵ درصد جمعیت تحت پوشش خدمات آب هستند.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدهادی حسینی بیدار ظهر امروز در همایش ملی مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد در استان همدان اظهار داشت: 67 درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات فاضلاب و 99.85 درصد جمعیت تحت پوشش خدمات آب هستند و خدمات آب در 29 شهر و خدمات فاضلاب در هشت شهرستان همدان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منابع تامین آب در استان همدان سه دهنه سد از جمله سدهای اکباتان، سرابی و آبشینه است، افزود: 286 حلقه چاه برای تامین آب استان همدان در اختیار شرکت آبفا بوده که 62 میلیون مترمکعب آب از این طریق تامین می‌شده است.

حسینی بیدار با بیان اینکه در سال گذشته 220 حلقه چاه فعال و 66 حلقه چاه‌ غیرفعال بوده است، گفت: آب‌دهی چاه‌های استان همدان به علت افت منابع زیرزمینی دچار مشکل شده و کاهش جدی داشته است.

وی با اعلام اینکه سال 90 تولید آب از چاه‌های شرکت آب و فاضلاب هزار و 200 لیتر در ثانیه بود، تصریح کرد: این رقم در سال گذشته به 400 لیتر در ثانیه رسیده بود که پیش‌بینی می‌شود در شهریور ماه امسال به 350 لیتر در ثانیه کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اعلام اینکه سد اکباتان از مهمترین سدهای استان و منبع اصلی تامین آب شهر همدان است، بیان کرد: سد اکباتان در سالهای گذشته افزایش ظرفیت داشته و به 36 میلیون مترمکعب رسید که این اقدام مهم تاثیر بسزایی در تامین آب شهر داشته ست.

وی با بیان اینکه به سبب نزولات جوی مناسب سدهای استان همدان سرریز شد، گفت: خوشبختانه با همت کارکنان و تلاشهای صورت گرفته سال گذشته با وجود کاهش بارندگی و افت منابع زیرزمینی آب مشترکان قطع نشد.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه همدان در سالهای اخیر با وجود مواجهه با تنش در منابع سطحی و زیرزمینی آبی قطعی آب نداشته است، تصریح کرد: امسال آبرسانی از منطقه خالقوردی در دستور کار قرار گرفت و هفت حلقه با میزان آب دهی 200 لیتر در ثانیه حفر شد.

وی از صدور 976 تذکر کتبی به مشترکان پرمصرف در استان همدان خبر داد و گفت: در دو سال گذشته 112 فقره انشعاب فضای سبز در سطح استان همدان ه از آب شرب استفاده می‌کردند، جمع‌آوری شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: نخستین همایش ملی مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه رویکرد همایش، مدیریت مصرف و تبادل اطلاعات مدیران آبفای سراسر کشور است، اظهار داشت: امیدواریم بتوان نتایج مناسبی را از این همایش با حضور مدیران سراسر کشور داشت.

منبع: تسنیم

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن