Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث افزایش ۶ درصدی تردد در همدان/کاهش ۶۰ درصدی تصادفات نوروزی

افزایش ۶ درصدی تردد در همدان/کاهش ۶۰ درصدی تصادفات نوروزی

فرماندار همدان از افزایش شش درصدی تردد و کاهش ۶۰ درصدی تصادفات نوروزی در همدان همزمان با اجرای طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفندماه تاکنون خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، مسلم مخفی در شورای ترافیک شهرستان همدان، افزود: طرح زوج و فرد ضمن بررسی، بازنگری و اصلاح جزئی از ۱۵ فروردین اجرا می شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت سامانه های الکترونیک و کاهش مواجهه مستقیم پلیس با مردم در این طرح اظهار کرد: تابلوهای مشخص و دوربین های نظارتی در ورودی معابر طرح زوج فرد نصب شود.

مخفی ادامه داد: هدف از اجرای طرح زوج و فرد مدیریت سفرهای درون شهری و کاهش ترافیک است که طبیعتا با اعمال محدودیت همراه است و به جز خودروهای اداری و امدادی هیچ‌گونه مجوز تردد و استثنایی در این طرح مد نظر نیست.

رئیس شورای ترافیک شهرستان همدان تاکید کرد: ضمن تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی لازم است خطوط اتوبوسرانی با تمرکززدایی از میدان امام(ره) ساماندهی و با تعریف مسیر ویژه در تردد ناوگان حمل و نقل عمومی تسهیل شود.

وی بیان کرد: تردد موتورسیکلت در پیاده راه های همدان هیچ توجیهی ندارد و با اعتراض شهروندان در این زمینه مواجه هستیم که شهرداری باید نسبت به اتخاذ تدابیر مقتضی اقدام کند.

فرماندار همدان افزود: در راستای رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه، با ملاحظه ترددها و تامین دسترسی های مورد نیاز، محدوده انتهای خیابان اکباتان برابر مصوبات شورای ترافیک استان و طرح جامع ساماندهی شود.

وی در پایان از وضعیت پل های مکانیزه عابر پیاده در همدان ابراز تاسف کرد و گفت: پل های عابر پیاده ای که با صرف اعتبارات قابل توجه برای رفاه حال شهروندان راه اندازی شده، ضمن خرابی و سرقت تاسیسات به بدترین شکل ممکن غیرقابل استفاده و مسدود شده است که شایسته شهر همدان نیست و انتظار می رود شهرداری این مشکل را سریع‌تر برطرف کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن