Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث بلوارهای همدان به کورس شبانه خودروها تبدیل شده است

بلوارهای همدان به کورس شبانه خودروها تبدیل شده است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: رانندگان نوجوان و جوان شب هنگام و در زمان خلوتی معابر درون شهری اقدام به کورس شبانه در بلوارهای شهر همدان می کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فرخ جمالی افزود: کورس شبانه و تردد با سرعت غیرمجاز در کنار صداهای ناهنجار ناشی از تغییر در اگزوز خودرو، ترمزهای نابهنگام و دستی کشیدن، موجب اعتراض ساکنان حاشیه بلوارها شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بلوار ارم به محلی برای دور دور خودروها و بلوار بعثت به علت نبود دوربین به مسیری برای کورس شبانه و رقابت های سرعتی تبدیل شده است و شماری زیادی از رانندگان کم سن و سال شب هنگام یا بامداد در این معابر به رقابت می پردازند.

رییس پلیس راهور شهرستان همدان با بیان اینکه بیشترین میزان سوانح رانندگی شهر همدان مربوط به بلوار بعثت است گفت: ساعت حدود ۲ بامداد روز گذشته یک دستگاه پژو ۴۰۵ با سرعت غیرمجاز در کورس شبانه دچار سانحه شد.

سرهنگ جمالی اضافه کرد: راننده این خودرو به دلایل نامعلومی به یکباره ترمز و سپس با خودروی ۲۰۷ پارک شده در حاشیه بلوار بعثت برخورد کرد.

وی ادامه داد: پس از بروز این حادثه خودرو پژو ۴۰۵ منفجر و موجب بروز حریق شد که شاهدان تصادف بلافاصله ۲ سرنشین خودرو پژو ۴۰۵ را از داخل وسیله نقلیه خارج کردند.

رییس پلیس راهور شهرستان همدان با بیان اینکه خسارت وارده به هر ۲ خودرو زیاد است گفت: راننده ۲۲ ساله خودروی پژو پس از انتقال به بیمارستان جان باخت و دیگر سرنشین ۱۷ ساله این خودرو همچنان در بیمارستان بستری است.

سرهنگ جمالی ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته بیشترین میزان سوانح شدید و با خسارت بالای شهر همدان مربوط به بلوارها و در زمان شب به علت خلوتی معابر و وجود امکان تردد با سرعت غیرمجاز است.

وی اظهار داشت: حداکثر سرعت پیش بینی شده در بلوارها ۶۰ کیلومتر در ساعت است اما رانندگان نوجوان در کورس های شبانه حتی با بیش از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت این مسیر را طی می کنند که در بیشتر مواقع به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه دچار حادثه می شوند.

رییس پلیس راهور شهرستان همدان گفت: بلوار بعثت شهر همدان نیازمند نصب پنج دوربین کنترل سرعت است با این وجود نصب سرعتکاه بیش از دوربین اثر بازدارنده دارد.

سرهنگ جمالی افزود: با وجود مصوب شدن نصب سرعتکاه در این بلوار برای کاهش آمار سوانح اما به علت برودت هوا این کار صورت نگرفته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن