Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث ۲۹ نفر اربعین امسال در سوانح رانندگی استان همدان جان باختند

۲۹ نفر اربعین امسال در سوانح رانندگی استان همدان جان باختند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: ۲۹ نفر در سوانح رانندگی این استان در اجرای طرح اربعین (۱۶ تا ۳۱ شهریور امسال) جان باختند که نسبت به زمان‌مشابه تغییری نداشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ غلامعلی همایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۹ فقره سانحه فوتی، یک هزار و ۴۹۸ سانحه جرحی و ۱۰ هزار سانحه خسارتی در این مدت زمان رخ داده است.

وی اضافه کرد: میزان سوانح فوتی یک فقره، سوانح جرحی ۴۰۵ نفر معادل ۲۷ درصد و سوانح خسارتی یک هزار و ۸۰۰ فقره معادل ۲۲ درصد افزایش داشته است.

رییس راهنمایی و رانندگی استان همدان علت بالا بودن آمار سوانح فوتی و جرحی در استان را نبود کمربندی، قرار گرفتن این استان در کریدور غرب به مرکز کشور و ترافیک بالا دانست.

سرهنگ همایی ادامه داد: نبود کمربندی در همدان سبب افزایش حجم ترافیک، تداخل خودروهای سبک و سنگین‌ و افزایش سوانح شده است.

وی درباره سرویس مدارس نیز گفت: پلیس در صورت مواجهه با خودروهایی که اقدام به سوار کردن دانش آموزان بیش از ظرفیت خودرو کردند آنها را توقیف می کند.

رییس راهنمایی و رانندگی استان همدان خواستار کنترل رفت و آمد فرزندان توسط والدین، تعطیل نکردن سلیقه ای مدارس و خط کشی معابر و گذرگاه های محل تردد وسایل نقلیه به منظور کاهش بار ترافیکی و ایمن سازی تردد دانش آموزان شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن