Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کشف چهارتن و ۵۷۵ کیلوگرم موادمخدر امسال در استان همدان

کشف چهارتن و ۵۷۵ کیلوگرم موادمخدر امسال در استان همدان

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: چهارتن و ۵۷۵ کیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان کشف شده که این آمار در مدت زمان مشابه سال گذشته سه تن و ۳۹۶ کیلوگرم است.

به گزارش "همدان نیوز"، سردار سلمان امیری با بیان اینکه میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری ۳۵ درصد افزایش داشته است افزود: میزان کشفیات تریاک نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته تغییری نداشته است اما هروئین ۲۲ درصد و حشیش ۹۸ درصد کاهش و شیشه ۱۰۰ درصد و سایر موادمخدر ۵۳ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۲۲ معتاد و نگهدارنده موادمخدر به همراه یک هزار و ۸۲۶ نفر قاچاقچی، تولید کننده و خرده فروش در این مدت دستگیر شدند که دستگیری معتادان  ۱۰ درصد، دستگیری قاچاقچی یک درصد و در مجموع هفت درصد دستگیر شدگان افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: ۲۴ باند سازمان یافته تهیه و توزیع مواد مخدر در این استان منهدم شدند همچنین پنج هزار و ۸۹۰ فقره عملیات برای مقابله با قاچاقچیان و دستگیری معتادان انجام شده است.

سردار امیری اظهار داشت: با وجود فعالیت های صورت گرفته مردم همچنان از اقدام های صورت گرفته رضایت ندارند و بیشترین مطالبه مردمی در حوزه مواد مخدر است.

 فرمانده انتظامی استان همدان گفت: بین زباله گرد، متکدی و معتاد متجاهر تفاوتی دیده نمی شود بنابراین باید با همکاری ناجا، شهرداری، علوم پزشکی، بهزیستی، کمیته امداد و سایر نهادها کارگروهی تشکیل و نسبت به نشان دار کردن زباله گردها اقدام کرد.

وی اضافه کرد: سامان دادن به وضعیت زباله گردها موجب تمایز بین آنها با معتادان متجاهر شده و شناسنامه دار شدن آنها در شناسایی این افراد، دستگیری معتادان متجاهر و کاهش سرقت های خُرد تاثیر دارد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن