Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کشف و ضبط ۱۲۱ قلم داروهای دامی غیرمجاز در رزن

کشف و ضبط ۱۲۱ قلم داروهای دامی غیرمجاز در رزن

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن از کشف و ضبط ۱۲۱ قلم داروهای دامی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، بهروز شیرزادی اظهار کرد: در بازدید و نظارت کارشناسان دامپزشکی رزن از ۳۶ مرکز عرضه داروهای دامی و داروخانه‌های دامپزشکی، از پنج داروخانه دامی ۲۳ نوع و ۱۲۱ قلم داروی دامی تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز کشف و ضبط و ضمن برخورد قانونی با داروخانه‌های متخلف، داروهای کشف شده معدوم‌سازی شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن با اشاره به مخاطرات و عوارض این‌گونه داروها در سطح جامعه و اثرگذاری آن خاطرنشان کرد: این داروها به علت عوارض زیاد از چرخه مصرف دامپزشکی حذف شده‌اند.

پلمب یک واحد قصابی متخلف در رزن

وی در ادامه بیان کرد: یک واحد قصابی متخلف که به صورت غیرمجاز و غیربهداشتی اقدام به کشتار دام خارج از کشتارگاه در شهرستان می‌کرد، شناسایی و با دستور مقام قضایی و با همکاری نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی پلمب شد.

شیرزادی افزود: کشتار دام خارج از کشتارگاه به علت رعایت نکردن ضوابط بهداشتی، غیر قانونی بوده و با مشاهده کشتار غیرمجاز یا عرضه گوشت بدون مهر و نشان دامپزشکی، مراتب از طریق مرجع قضایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی تأکید کرد: مردم شهرستان رزن می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در تولید، عرضه و نگهداری مواد خام دامی، موضوع را به اداره دامپزشکی این شهرستان اطلاع داده یا با شماره تلفن های ۱۵۱‌-۰۸۱۳۶۴۴۳۵۰۳ تماس بگیرند.

ضبط و معدوم‌سازی ۱۳۵ کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیرقابل مصرف در رزن

وی همچنین با اشاره به گشت مشترک اداره دامپزشکی با سایر ادارات ذیربط برای نظارت بر عملکرد مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان رزن تصریح کرد: این گشت مشترک که در ادامه طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی بود، طی بازدیدهای انجام شده ۱۳۵ کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیرقابل مصرف ضبط و معدوم شد.

آغاز واکسیناسیون تب‌برفکی دام‌های سبک واحدهای روستایی رزن

وی در ادامه با اشاره به آغاز واکسیناسیون رایگان تب‌برفکی دام‌های سبک در واحدهای روستایی این شهرستان بیان کرد: برای پیشگیری از وقوع بیماری تب‌برفکی، نخستین مرحله مایه‌کوبی سراسری تب‌برفکی در جمعیت دام سبک(گوسفند و بز) به صورت همزمان با سایر استان‌های کشور در تمامی واحدهای روستایی شهرستان از چندین روز پیش آغاز شده و در حال اجراست.

شیرزادی با بیان اینکه عملیات واکسیناسیون با استفاده از حداکثر توان بخش دولتی و خصوصی به صورت رایگان آغاز شده و به مدت ۳۰ روز دیگر ادامه دارد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در این مرحله ۲۰۰ هزار رأس دام سبک روستایی شهرستان رزن و درگزین تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه از دامداران شهرستان انتظار می‌رود با گروه‌های واکسیناسیون دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند، گفت: بهترین راه برای پیشگیری و کنترل این بیماری واگیر و به حداقل رساندن ضررهای اقتصادی ناشی از این بیماری ویروسی، رعایت اصول قرنطینه‌ای و امنیت زیستی، ضدعفونی مداوم و مستمر دامداری‌ها و جلوگیری از جابجایی و انتقالات غیرضروری دام‌هاست.

نظارت بهداشتی بر مزارع پرورش ماهیان سردابی رزن

شیرزادی در ادامه از نظارت بهداشتی کارشناسان اداره دامپزشکی بر مزارع پرورش ماهیان سردابی در سطح شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف از انجام این بازدیدهای میدانی، مراقبت و پایش و نظارت بهداشتی بوده که در این زمینه از خوراک و ماهی‌های سردآبی موجود در استخرهای پرورش نمونه‌برداری شده و به منظور انجام آزمایش‌های تشخیصی به آزمایشگاه مرجع اداره‌کل دامپزشکی استان ارسال شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن بر ایجاد زیرساخت‌های لازم و حمایت از فعالیت‌های نوین آبزی‌پروری در راستای ارتقاء این صنعت تأکید کرد و گفت: دامپزشکی آمادگی کامل برای ارائه خدمات بهداشتی به صاحبان این صنایع به ‌عنوان تولیدکنندگان پروتئین دامی را دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن