Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث معرفی ۸۵۵ واحد صنفی متخلف در همدان به مرجع قضایی

معرفی ۸۵۵ واحد صنفی متخلف در همدان به مرجع قضایی

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان از معرفی ۸۵۵ واحد صنفی متخلف استان به علت بی توجهی در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مرتبط با کرونا در یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، لیدا رفعتی گفت: بیشترین میزان تخلف این حوزه مربوط به نانوایی‌ها است و به گونه‌ای که پس از ۶۱۳ مورد بازدید و سرکشی از هزار و ۹۸۶ نانوایی فعال در استان، ۱۵۱ واحد به مرجع قضایی معرفی شده است.

وی افزود: همچنین مدیران و متصدیان ۱۱۵ کارگاه و صنایع کوچک، ۵۶ رستوران، ۲۱ مرکز ورزشی، ۱۳ فروشگاه زنجیره‌ای و ۱۰ تالار پذیرایی با دریافت اخطار به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گفته مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان ۴۴ واحد صنفی نیز در این مدت زمان به علت بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی و تداوم تخلف با دستور مقام قضایی پلمب شده است.

رفعتی تصریح کرد: از ۴۲ هزار و ۵۷۹ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان همدان در هفته گذشته سه هزار و ۴۸۳ مورد بازرسی انجام شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: مراجعان و متصدیان ۷۰ درصد واحد‌های صنفی، اماکن و مراکز عمومی معادل ۲ هزار و ۴۵۲ واحد بهداشت فردی را رعایت کردند که کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به پایانه‌های مسافربری برون شهری و بانک‌ها با ۶۷ درصد است.

رفعتی افزود: بر اساس نتایج بازرسی‌های یک هفته گذشته، ۶۴ درصد مردم استان هنگام مراجعه به اماکن عمومی و خدماتی از ماسک استفاده نمی‌کنند و کمترین میزان استفاده از ماسک در مراکز تفریحی با هشت درصد است.

وی تصریح کرد: با وجود ضرورت رعایت فاصله گذاری، اما میزان توجه به این مولفه نیز روز به روز در حال کاهش است به گونه‌ای که این رقم در استان همدان به ۳۷ درصد کاهش یافته است و ۶۳ درصد نسبت به رعایت فاصله گذاری توجهی ندارند.

به گفته مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان براساس نتایج حاصل از بازدید سه هزار و ۴۸۳ واحد مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان همدان، ۲ هزار و ۹۶۴ واحد معادل ۸۵ درصد به دستگاه تهویه هوا مجهز هستند ضمن اینکه ۹۰ درصد خدمت دهندگان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن