Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث خاموشی معابر همدان تصادفات را ۶۰ درصد افزایش داد

خاموشی معابر همدان تصادفات را ۶۰ درصد افزایش داد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: خاموشی برق معابر و تاریکی خیابان ها، آمار سوانح رانندگی این شهرستان را نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فرخ جمالی اظهار داشت: ۵۰ درصد از سوانح رانندگی شهر همدان هنگام غروب آفتاب و تاریکی هوا رخ می دهد چرا که به علت خاموشی چراغ معابر دید رانندگان کاهش می یابد.
وی بیان کرد: هم اینک بیشتر روشنایی های نصب شده در بلوارهای آیت الله نجفی، امام خمینی (ره) و  پل فرهنگیان و  پل میدان بار و زیرگذر صدا و سیما خاموش بوده و رانندگان هنگام عبور از این خیابان ها با مشکل مواجه هستند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: خاموشی برق معابر در افزایش تصادف خودرو با عابران بیشتر تاثیرگذار است و فوتی هفته جاری یک عابر در سرازیری پل فرهنگیان نیز ناشی از نبود روشنایی و محدودیت دید افقی راننده بوده است.
سرهنگ جمالی ادامه داد: قرار داشتن در فصل پاییز و کوتاهی طول روز و تاریکی زودهنگام هوا در این فصل در کنار افزایش حجم ترافیک و خلوت نبودن خیابان ها در زمان تاریکی هوا، ضرورت رفع نواقص روشنایی معابر و روشن کردن چراغ ها پیش از تاریکی کامل هوا را بیشتر می کند.
وی افزود: به منظور پیشگیری از سوانح دلخراش به واسطه ضعف در روشنایی معابر، مکاتبه های کتبی و شفاهی لازم با شرکت توزیع نیروی برق، شهرداری و فرمانداری صورت گرفته است که امید می رود هر چه سریعتر این مکاتبه ها به نتیجه برسد.
سرهنگ جمالی اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح شهید قهاری سعید (پل میدان بار) مکان تجمع معتادان متجاهر بوده و به علت خاموش بودن روشنایی و تردد عرضی عابران از این پل روزانه شاهد تصادف خودرو با عابر در این محدوده هستیم./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن