Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث تردد موتورسیکلت‌های پاکشتی در معابر همدان ممنوع است

تردد موتورسیکلت‌های پاکشتی در معابر همدان ممنوع است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت که تردد موتورسیکلت هایی تحت عنوان «پاکشتی» در معابر درون شهری ممنوع است و در صورت رویت علاوه بر جریمه و ضبط موتورسیکلت، مالک این وسیله نقلیه به دادگاه معرفی می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فرخ جمالی افزود: موتورسیکلت «پاکشتی» وسیله نقلیه ای کوچک و سبک تر از موتورسیکلت های معمولی است که برای استفاده در محوطه بنادر طراحی شده است.
وی اظهار داشت: خارج کردن این قبیل موتورسیکلت ها از بنادر و وارد کردن آن به دیگر مناطق قاچاق محسوب شده و تردد آنها در معابر درون شهری منجر به توقیف وسیله نقلیه و معرفی مالک به مرجع قضایی می شود.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: این موتورسیکلت ها فاقد پلاک هستند که بیشتر مورد استفاده نوجوانان قرار می گیرد.
به گفته وی، ۹۰ درصد موتورسیکلت های مورداستفاده در شهرستان همدان فاقد بیمه نامه هستند و ۶۰ درصد راکبان موتورسیکلت دراین شهرستان فاقد گواهینامه بوده و از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند.
سرهنگ جمالی گفت: ۲۳ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون براثر سوانح رانندگی در معابر درون شهری شهرستان همدان جان خود را از دست داده اند که هفت نفر از این تعداد راکب موتورسیکلت بودند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: موتورسیکلت طبق قانون وسیله نقلیه محسوب می شود و برهمین اساس قوانین مرتبط با راهور برای این تردد وسیله نقلیه نیز لحاظ می شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن