Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کلاهبردار میلیاردی در همدان دستگیر شد

کلاهبردار میلیاردی در همدان دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان همدان از کشف کلاهبرداري به روش سرمایه گذاری به مبلغ80 ميليارد ريال خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سردار سلمان امیری در تشريح اين خبر گفت: برابر اخبار واصله مبني بر اين که شخصي با تاسيس شرکت سرمايه گذاري در شهر همدان اقدام به کلاهبرداري مي کند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی همدان قرار گرفت.
وی افزود: در تحقيقات اوليه مشخص شد، متهم از افراد معتمد می باشد و با جلب اعتماد افراد اقدام به جمع آوري مبالغ هنگفتي در قالب سرمايه گذاري در بورس و ملک با سود نامتعارف کرده است.
سردار امیری بیان کرد: در تحقيقات اوليه مشخص شد با توجه به اين که متهم از افراد معتمد بوده ، مالباختگان به وي اعتماد و تمام سرمايه زندگي خود را به عنوان مشارکت در اختیار وی قرار داده اند .
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که تعدادی از مالباختگان به علت تعطیلی شرکت اقدام به شکایت از متهم کرده اند افزود: مقام قضائی با ارائه اسناد و مدارک پرداختي توسط 79 نفر از مالباختگان، دستور جلب متهم را صادر کرد .
سردار امیری تصریح کرد: با اقدامات اطلاعاتی و بکارگیری شگردهای پلیسی متهم در حالی که قصد داشت از همدان خارج شود در يک اقدام غافلگيرانه دستگير و يک دستگاه لپ تاب از وي کشف و به پليس آگاهي منتقل شد.
این مقام مسئول با اشاره به این که مجموع کلاهبرداري های متهم بالغ بر 80 ميليارد ريال مي باشد، ادامه داد: از متهم در خصوص بزه ارتکابي تحقیقات به عمل آمد که مشخص شد وی به روش سرمایه گذاری به سبک شرکت های هرمی، مبالغ را از افراد جديد اخذ و به عنوان سود به افراد قبلي پرداخت و قسمتي از سرمايه را نیز در شمال کشور برای خريد زمين و اسب هزینه کرده است.
فرمانده انتظامی استان همدان در پايان با توصیه به شهروندان گفت: افراد کلاهبردار با پرداخت سود هایی نامتعارف، افراد را به طمع می اندازند و پس از جلب اعتماد آنان و در فرصتی مناسب، پس از جمع کردن پول های مردم به مکانی نامشخص متواری می شوند که در این پرونده با هوشیاری یکی از مالباختگان و سرعت عمل کارآگاهان پلیس ، متهم دستگیر و قسمت قابل توجهی از اموال به صاحبانشان برگردانده شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن