Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث همکاری در خیریه یکی از ترفندهای کلاهبرداری

همکاری در خیریه یکی از ترفندهای کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا استان همدان در خصوص پیام‌های ارسالی از طرف افراد ناشناس به بهانه همکاری در امور خیریه هشدار داد و گفت: کلاهبرداران سایبری با جلب اعتماد کاربران با ترفندهای مختلف به دنبال کلاهبرداری از آنها هستند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت: مجرمان سایبری با سوء‌استفاده از ناآگاهی مردم و با ارسال پیامی از طریق شبکه‌های اجتماعی و معرفی خود به عنوان یک شهروند اروپایی که مبتلا به بیمار سرطان است و قصد دارد مبلغ چند میلیون دلار را جهت انجام امور خیریه در کشور دیگر هزینه کند، اقدام به جلب اعتماد افراد می‌نمایند.
وی افزود: کلاهبردار به بهانه محدودیت‌های بانکی و عدم امکان انتقال مستقیم به حساب قربانی پیشنهاد می‌کند مبلغ مورد نظر را از طریق پست ویژه و یا از طریق یکی از کشورهای همسایه برای وی ارسال کند.
این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداران با جلب اعتماد قربانی مشخصات فردی وی را اخذ نموده و سپس اقدام به تهیه تصویری از جعبه پستی و برگه پستی به همان آدرس قربانی می‌نماید، سپس با بهانه‌هایی همچون جریمه پولشویی، مالیات و عوارض گمرکی، مهر و موم کردن جعبه و ... اقدام به درخواست وجه از قربانیان خود می‌کند.
سرهنگ سرخوش نهاد گفت: کاربران علاوه بر افزایش دانش استفاده از این فضا می‌بایست در صورت مواجهه با اینگونه موارد از پاسخگویی به تماس، ایمیل و یا هرگونه ارتباط مجازی با افراد ناشناس و مشکوک اجتناب کرده و از انتقال وجه به حساب افراد و یا ارائه اطلاعات مالی و بانکی و یا اطلاعات هویتی خود به این افراد خودداری کنند تا فریب کلاهبرداران را نخورند.
رئیس پلیس فتا استان همدان از کاربران خواست: هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات بر خط این پلیس بهره‌مند شوند./ پلیس فتا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن