Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث تصادف با موتور در همدان ۱۰ کشته داد

تصادف با موتور در همدان ۱۰ کشته داد

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: آمار متوفیان موتورسوار در ابتدای سال‌جاری بی سابقه بوده و نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش داشته است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: در حالیکه کمتر از یک و نیم ماه از سال جدید گذشته اما ۱۰ موتورسوار در سوانح جاده ای این استان جان باختند و شمار مجروحان نیز به ۶۰ نفر رسیده است که درصد بالایی از مجروحان دچار نقص عضو شدند.
وی اضافه کرد: ۱۰۰ درصد موتورسواران جان باخته در سوانح جاده ای این استان کمتر از ۲۵ سال سن، ۹۰ درصد بدون گواهینامه، ۹۵ درصد بدون بیمه نامه هستند و تعدادی از آنها نیز مجهول الهویه و بی خانمان بوده و تاکنون خانواده ای برای گرفتن جسد آنها به پزشکی قانونی مراجعه نکرده است.
رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: نیمی از موتورسواران هنگام ورود به جاده اصلی از کلاه ایمنی استفاده می کنند که این آمار در جاده های روستایی و فرعی صفر است در حالیکه درصد بالایی از فوتی ها به علت استفاده نکردن از کلاه ایمنی و برخورد سر با سطح جاده جان باختند.
سرهنگ عزیزی اظهار داشت: برابر دستورالعمل نسبت به برخورد با موتورسواران مماشات می شد اما با توجه به افزایش سوانح، مجدد ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلف رانندگی اعمال می شود یعنی موتورسوارانی که مرتکب تخلفات ۹ گانه شوند برابر این ماده، علاوه بر اعمال قانون، موتورسیکلت آنها برای بار اول یک هفته و در صورت تکرار تخلف به مدت یک ماه در پارکینگ توقیف می‌شود.
وی افزود: تخلفات ۹ گانه شامل حرکت در پیاده‌روها، حرکت در جهت مخالف مسیر مجاز، تولید صدای ناهنجار به صورت عمدی، حمل بار غیر متعارف و سنگین‌تر از حد مجاز، انجام حرکات نمایشی و مارپیچ، تک چرخ زدن، حمل یدک، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی است.
رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: در حال حاضر شاهد حضور موتورسواران جوان و نوجوان در کمربندی جدید اسدآباد، جاده ملایر- اراک و همدان ملایر و ملایر برای کورس، انجام حرکات نمایشی و تک چرخ هستیم که اغلب این جوانان در سن قانونی برای دریافت گواهینامه نیستند.
سرهنگ عزیزی افزود: نوجوان ۱۵ ساله ای در کمربندی ۱۵ کیلومتری در حال ساخت گردنه اسدآباد در حال تمرین تک چرخ زدن بود که به علت ناتوانی در کنترل موتورسیکلت هنگام تک چرخ زدن از پل آبراهی بدون حفاظ به پایین سقوط کرد و پس از یک روز بستری در بیمارستان جان خود را از دست داد.
وی بیان کرد: بیشتر این جوانان در مسیرهای فرعی و خلوت اقدام به تمرین تک چرخ و دیگر حرکات نمایشی کرده و پس از کسب مهارت، اقدام به انجام این حرکات و لایی کشیدن در مسیرهای پرتردد در جاده های درون و برون شهری می کنند.
رییس پلیس راه استان همدان گفت: البته در این زمینه بیش از موتورسوار متخلف، خانواده ها مقصر هستند چراکه برای فرزندان بدون گواهینامه اقدام به خرید موتورسیکلت کرده و آنها را در جاده ها رها می کنند که این کار والدین ره آوردی جز از دست دادن فرزندانشان و سیاه پوش و عزادار شدنشان ندارد.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: برخورد رخ به رخ موتورسیکلت از تصادف های نادری است که تنها در سطح جاده های این استان شاهدیم به گونه ای که امسال در یک سانحه به علت برخورد رخ به رخ ۲ موتورسیکلت  سه تن جان باختند همچنین در سانحه مشابه دیگری سه تن به شدت مجروح شدند که امکان زنده ماندن مجروحان اندک است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن