Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث دریافت بیعانه راهی برای کلاهبرداری در سایت‌های تبلیغاتی

دریافت بیعانه راهی برای کلاهبرداری در سایت‌های تبلیغاتی

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: درج آگهی‌های دروغین و جعلی در سایت‌های واسط تبلیغاتی یکی از روش‌هایی است که کلاهبرداران برای تحصیل نامشروع اموال شهروندان از آن استفاده می‌کنند. 

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در خصوص این خبر اظهار داشت: مجرمان سایبری با ترفند درج آگهی‌های غیر واقعی در بستر سایت‌های واسط و تعیین قیمت‌های عمدتا پایین‌تر از عرف بازار، از مشتریان درخواست مبلغی به عنوان بیعانه می‌کنند و این در صورتی است که پس از واریز بیعانه توسط خریدار، کلاهبردار یا همان فروشنده، دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده و از تحویل و یا استرداد وجه یا کالا امتناع می‌ورزد.
وی افزود: مجرمان سایبری با استفاده از سیم کارت‌ با هویت نامعلوم و حساب‌های بانکی اجاره‌ای با درج آگهی‌های جعلی با قیمت‌های وسوسه‌انگیز در سایت‌های واسط تبلیغاتی نظیر دیوار و شیپور از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: عده‌ای از شهروندان تصور می‌کنند‌ اگر فروشنده شماره‌ حساب و یا شماره تلفن و آدرس خود را در آگهی درج کند می‌توان به او اعتماد کرد اما این تصور اشتباه است زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء‌استفاده قرارگرفته باشد.
این مقام انتظامی به شهروندان هشدار داد: با توجه به اینکه معمولا افراد کلاهبردار جهت فروش کالا یا خدمات اصرار به دریافت بیعانه دارند، از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه، پیش پرداخت یا هزینه نگهداشت محصول خودداری کنند. همچنین در قبال دریافت کالا از فروشنده درخواست رسید نمایند تا اگر کالا، مسروقه بود بتواند به راحتی فرد فروشنده را معرفی کرده وعلیه وی شکایت کنند.
رئیس پلیس فتا استان همدان از کاربران خواست: هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهره‌مند شوند./ پلیس فتا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن