Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث افزایش آمار مرگ عابران پیاده در همدان

افزایش آمار مرگ عابران پیاده در همدان

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی هنگام عبور از عرض جاده و بالا بودن سرعت خودروها سبب بالا رفتن آمار مرگ و میر عابران در این استان شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: ۲۹ عابر سال ۹۸ در سوانح جاده ای این استان جان باختند که این آمار در سال گذشته با سه نفر افزایش به ۳۲ نفر رسید که این رقم ۱۲ درصد از سوانح فوتی این استان را شامل می‌شود.
رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: سه عابر پیاده نیز در ماه نخست سال‌جاری جان باختند و امروز نیز بر اثر برخورد سواری پراید با عابر ۳۸ ساله در نزدیکی روستای طاهرلو در محدوده شهرک صنعتی لالجین از توابع شهرستان بهار جان خود را از دست داد.
وی بیان کرد: نبود پلیس در محورهای فرعی، مجهز نبودن به دوربین کنترل سرعت و تعیین نکردن مکانی برای عبور عابران و نبود پل عابر پیاده سبب افزایش مرگ عابران در مسیرهای فرعی شده است که برای کاهش این آمار باید فرهنگ‌سازی و آموزش لازم صورت گیرد.
سرهنگ عزیزی خاطر نشان کرد: بسیاری از عابران متوفی به علت تعجیل برای عبور از عرض جاده، داشتن لباس تیره و تردد هنگام تاریکی هوا و محدودیت دید راننده، بی توجهی به خودروهای عبوری دچار سانحه شده و جان خود را از دست می دهند.
وی اظهار داشت: خودروهایی که با ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حال حرکت است در هر ثانیه ۲۸ متر تردد می کنند و در صورت مواجهه به یکباره با عابر پیاده در سطح جاده، کنترل خودرو و پیشگیری از برخورد برای راننده بسیار سخت و دشوار است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن