Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث انهدام ۵۹ باند مواد مخدر در همدان/دستگیری هفت

انهدام ۵۹ باند مواد مخدر در همدان/دستگیری هفت

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ۵۹ باند توزیع مواد مخدر در ۱۱ ماه ابتدایی امسال در استان همدان منهدم شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سردار سلمان امیری در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود با تاکید بر اهمیت امیدآفرینی در جامعه امروز، اظهار داشت: ایجاد نگاه مثبت و پرامید به عملکرد مسئولان از جمله وظایفی است که باید توسط رسانه‌ها مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان التهابات را کاهش داد و دشمنان را به یاس کشاند.
وی با بیان اینکه با تکیه بر آموزش، مردم قربانی جرم نخواهند شد، خاطرنشان کرد: مردم با آگاهی‌بخشی رسانه‌ها از جرائم فاصله گرفتند و میزان آن در جامعه کاهش یافت‌.
امیری در ادامه با تاکید بر اهمیت امنیت در جامعه، یادآور شد: نیروی انتظامی مسائل را مدیریت می‌کند و نهادها و مردم نیز در پیشگیری از جرائم نقش ویژه‌ای دارند؛ بنابراین انتظار ما از رسانه‌ها این است که دستگاه‌ها و نهادها را با نیروی انتظامی همراه کنند.
وی با اشاره به اینکه طلاق، اعتیاد و سرقت از جمله آسیب‌هایی است که باید توسط رسانه‌ها مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد، یادآور شد: بروز اختلافات خانوادگی به دلیل رفتار ناسالم افراد در فضای مجازی یکی دیگر از دغدغه‌هایی است که نیاز به توجه جدی دارد.
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه سامانه ۱۱۰ برای ارتباط با مردم همواره آماده خدمات‌رسانی است، گفت: مردم با ۱۱۰ تماس‌های غیرضروری و غیرعملیاتی می‌گیرند و این رسیدگی به موارد فوری را با مشکل مواجه می‌کند؛ بنابراین درخواست ما این است که تنها در صورت مواجهه با فوریت‌ها با ۱۱۰ در تماس باشند.
سردار امیری همچنین تصریح کرد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود آگاه‌سازی لازم را برای پیشگیری از حوادث در چهارشنبه پایان سال انجام دهند تا شاهد آسیب‌های جدی نباشیم و از طرفی زحمت کادر درمان را در این ایام دوچندان نکنیم.
وی افزود: تردد در ایام نوروز تابع تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کروناست و نیروی انتظامی یکی از وظایف خود را همکاری جدی در این زمینه می‌داند.
سردار امیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال جاری ۱۶ هزار و ۶۴ طرح عملیاتی، موضوعی، منطقه‌ای، حجمی و نقطه‌ای در استان انجام شده است، گفت: یک میلیون و ۳۵ هزار و ۴۱۳ فقره تماس با ۱۱۰ انجام شده که نسبت به سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: ۳۵ درصد کل تماس‌ها عملیاتی بوده ۱۶ درصد افزایش یافته و ۶۵ درصد درخواست اطلاعات و راهنمایی و مابقی سایر موارد بوده است.
امیری با بیان اینکه پنج هزار و ۴۵ شبگرد، نگهبان محله و سرایدار در استان ساماندهی شده‌اند، گفت: ۱۰۹ هزار و ۳۶۱ پرونده قضایی در استان تشکیل شده که ۲۷ درصد افزایش یافته و میزان صدور اوراق قضایی نیز یک درصد کاهش یافته است. وی با اشاره به انجام پنج هزار و ۹۳۲ مورد بازدید از اماکن عمومی در استان، یادآور شد: ۹۶۲ عملیات کشف مواد مخدر انجام شده که پنج تن و ۶۸۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.
وی با بیان اینکه ۶۰ کیلوگرم شیشه مایع و ۱۶ هزار و ۱۵۲ قرص روانگردان کشف شده است، یادآور شد: هزار و ۳۷۰ طرح پاکسازی اجرا، ۵۹ باند منهدم و چهار هزار و ۴۰۷ توزیع کننده و خرده فروش دستگیر شده‌اند.
وی با اشاره به دستگیری پنج هزار و ۴۹۶ نفر معتاد، یادآور شد: سه هزار و ۵۹۶ نفر از این افراد به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ معرفی شده‌اند.
فرمانده انتظامی استان همدان از انجام ۲۰ عملیات فرا استانی خبر داد و گفت: در این عملیات‌ها ۸۷۵ کیلوگرم مواد مخدر توسط فرماندهی انتظامی استان کشف شده است.
امیری با بیان اینکه ۲۵ درصد از کل تماس‌های سامانه ۱۹۷ تماس‌های قابل رسیدگی بوده است، خاطرنشان کرد: در زمینه شکایات و انتقادات با کاهش آمار روبه‌رو بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه ۴۶ باند سرقت در استان منهدم شده است، اظهار داشت: هفت هزار و ۹۶۹ نفر سارق دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۲۶۹ نفر سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای هستند و در مجموع میزان دستگیری با افزایش ۲۹ درصدی نسبت به سال قبل روبه‌رو بوده است.
وی ادامه داد: کیف‌قاپی ۱۳ درصد و سرقت از منزل پنج درصد کاهش یافته است.
امیری با بیان اینکه ۳۸۹ عملیات کشف کالای قاچاق در استان انجام شده و تعداد پرونده‌ها در این زمینه‌ افزایش یافته است، یادآور شد: ۱۰ فقره پرونده مهم در این زمینه تشکیل شده و چهار هزار و ۶۱۴ نفر در خصوص پرونده‌های قاچاق کالا دستگیر شده‌اند.
وی با بیان اینکه دو هزار و ۲۶۵ سایت مجرمانه کشف شده است، گفت: ۲۸۹ مجرم اینترنتی در این ایام دستگیر شده‌اند.
امیری همچنین تصریح کرد: تعداد متوفیان حوادث درون‌شهری ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه ۲۷درصد کاهش مجموع تصادفات و ۲۸ درصد تعداد متوفیان را در سال جاری شاهد بوده‌ایم، یادآور شد: حوادث فوتی در جاده‌‌های برون‌شهری و درون‌شهری استان همدان ۳۱ درصد کاهش یافته است.
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ۸۲.۳ درصد تصادفات و ۸۹ درصد از متوفیان حوادث در محدوده ۳۰ کیلومتری شهری و داخل شهرها و ۱۷ درصد از تصادفات و ۱۱ درصد از متوفیان در جاده‌های برون شهری و روستایی بوده است.
وی ادامه داد:سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز سه عامل مهم در حوادث جاده‌ای بوده‌اند.
سردار امیری با بیان اینکه شش هزار و ۹۰۹ موتور و ۱۱ هزار و ۲۸۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شده‌اند، گفت: امسال در محورهای مواصلاتی، میزان تردد ۱۶ درصد کاهش یافته است.
وی همچنین تصریح کرد: بیش از ۱۱ هزار مشاوره در مراکز پلیس ارائه شده که ۷۷ درصد منجر به صلح و سازش شده است.
سردار امیری یادآور شد: ۹ هزار و ۵۴۲ فقره گواهینامه، هفت هزار و ۲۵۸ فقره تاییدیه مجوز کسب و کار ۲۲ هزار و ۳۹ فقره انواع گواهینامه رانندگی در استان همدان صادر شده است.
وی افزود: هشت هزار و ۴۶۵ دستگاه موتور و ۱۲ هزار و ۸۳۹ دستگاه خودرو در استان شماره گذاری شده‌اند.
امیری از تشکیل پرونده معافیت از خدمت برای ۱۴ هزار نفر، خبر داد و افزود: ۱۶۳ فقره مجوز خروج از کشور در استان همدان صادر شده و پنج هزار و ۹۵۹ نفر نیز به خدمت سربازی اعزام شده‌اند.
وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات استان افزایش یابد، گفت: ما به دنبال این هستیم که امور را به صورت مانیتورینگ مدیریت کنیم و تجهیزات را در این زمینه افزایش دهیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن