Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث جریمه یک میلیون تومانی ۸۵ خودرو در همدان

جریمه یک میلیون تومانی ۸۵ خودرو در همدان

فرماندار همدان با بیان اینکه طرح محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان بیش از ۹۵ درصد موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: آمارها نشان می‌دهد در شهرستان همدان ورودی به مراکز ۱۶ ساعته و اورژانس نسبت به ۱۰ روز گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حسین افشاری اظهار کرد: از ابتدای آذرماه طرح محدودیت‌های کرونایی در چهار حوزه به صورت همزمان آغاز شده است به طوریکه تردد خورودهای غیربومی به شهر همدان ممنوع شد و ستاد ملی مبارزه با کرونا از همان ساعات ابتدای بامداد یک آذر با استقرار نیروهای راهور و انتظامی و عوامل شهرداری و فرمانداری از سه ورودی تهران، کرمانشاه و ملایر مانع ورود خودروهای غیربومی به همدان شد.
وی با تأکید بر اینکه تا امروز اجرای این طرح بیش از ۹۵ درصد موفقیت آمیز بوده است، تصریح کرد: اعمال جریمه سنگین یک میلیون تومانی و اطلاع‌رسانی گسترده رسانه‌ها کمک کرد تا مردم اقدام به سفر نکنند.
فرماندار همدان با اشاره به اینکه همچنین براساس اعلام پلیس، پلاک‌های غیربومی ساکن در همدان نیز اجازه تردد ندارند، بیان کرد: در روزهای گذشته ۸۵ مورد جریمه یک میلیون تومانی برای پلاک‌های غیربومی که وارد همدان شدند، اعمال شد.
افشاری با اشاره به منع تردد شبانه نیز خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد از مردم همدان طرح منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد را رعایت کردند که بی نظیر بوده و کسانی که رعایت نکردند، غالباً جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای آنها ثبت شده است.
وی با بیان اینکه تردد خودروهای شخصی به علت مهمانی و دورهمی ها بود که با اجرای این طرح تا حدقابل توجهی از مهمانی و دورهمی جلوگیری شد، تأکید کرد: در طرح منع تردد شبانه پلیس خودرویی را متوقف و یا برگ جریمه‌ای صادر نمی‌کند بلکه این نوع تخلف از طریق دوربین‌های ثبت تخلف درون شهری انجام شده است.
این مقام مسئول با اشاره به محدودیت‌های حوزه اصناف، ادامه داد: اصناف و بازاریانی که در گروه ۲، ۳ و ۴ قرار داشتند، مشمول تعطیلی بودند که خوشبختانه اصناف با وجود مشکلات اقتصادی بیش از ۹۲ درصد رعایت کردند که نشان می‌دهد هر جا مردم احساس کنند باید مشارکت جدی داشته باشند به ویژه در زمینه سلامت، همراهی خوبی دارند.
فرماندار همدان ضمن تقدیر و تشکر ویژه از بازاریان و فرشندگان روزبازارهای همدان، خاطرنشان کرد: شب بازار بوعلی و روزبازارها تا امروز همراهی خوبی داشتند و امیدواریم با محدودیت هایی که اعمال شده، میزان بستری بیماران در همدان کاهش یابد.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی جزء عوامل اجرایی ستاد مبارزه با کرونا بوده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز در حد بالایی بوده است، افزود: دستگاه‌های خدمات ضروری نیز با ۵۰ درصد نیروی انسانی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان معمولی و متداول با یک سوم نیرو فعالیت دارند.
افشاری با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها مکلف هستند با ۵۰ درصد نیروی انسانی فعالیت کنند، از مردم خواست در این مدت دو هفته که طرح اجرایی می‌شود برای کارهای غیرضروری به دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها مراجعه نکنند و تا جای امکان به صورت الکترونیکی کارهای خود را انجام دهند.
وی تصریح کرد: علتی ندارد مردم در این ایام به شعبات بانکی و شهرداری ها مراجعه کنند بلکه از طریق غیرحضوری و الکترونیکی خدمات مورد نیاز خود را از این دستگاه‌ها دریافت کنند و در ۱۰ روز باقیمانده حضور  فیزیکی را به حداقل برسانند.
فرماندار همدان درباره وضعیت شلوغی و ازدحام سرگذر و سبزه میدان نیز گفت: این مشاغل مشمول تعطیلی نبوده و ما نمی‌توانیم تعطیل کنیم اما مردم باید قانع شوند که خرید خود را از محلات انجام دهند و به جاری اینکه هزینه رفت و آمد و ریسک بیماری را به خود تحمیل کنند از نزدیک ترین میوه فروشی خود خرید کنند./ ایسنا

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن