Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث عامل تخلیه فاضلاب در گنجنامه به هشت ماه حبس محکوم شد

عامل تخلیه فاضلاب در گنجنامه به هشت ماه حبس محکوم شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از دستگیری این متخلف و تشکیل پرونده و تحویل آن به مراجع قضایی به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، پیمان زرین از دستگیری این متخلف و تشکیل پرونده و تحویل آن به مراجع قضایی به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی خبر داد.
وی از بازداشت راننده خاطی خودروی تخلیه فاضلاب در رودخانه «عباس آباد» همدان خبر داد و گفت: در جریان رسیدگی به پرونده این متخلف با توجه به محتویات پرونده و تحقیقات انجام شده در دادسرا و دفاعیات بلا وجه متهم، دادگاه بزهکاری وی را محرز و مسلم دانست.

وی بیان کرد: با توجه به ماده ۱۴ آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب، ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند عمل مذکور از مصادیق بارز آلودگی محیط زیست بوده و جرم تلقی میشود.

وی در ادامه اظهار داشت: پرونده حقوقی و قانونی این متخلف پس از تشکیل جهت انجام مراحل قانونی به دادگاه ارجاع و به اتهام تخلیه فاضلاب سرویس بهداشتی به رودخانه عباس آباد و تهدید علیه بهداشت عمومی به هشت ماه حبس تعزیزی محکوم شد.

زرین با تاکید بر اینکه تنها بخشی از آب رودخانه‌ها پس از تصفیه به مصرف شرب می‌رسد، افزود: بخش عمده‌ای از آب شرب همدان نیز از طریق چاه‌ها و منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود و در همین راستا اداره محیط زیست همدان با هرگونه آلوده نمودن محیط زیست برخورد و در صورت مشاهده این دست تخلفات و تخلیه فاضلاب در مجاری رودخانه بنا بر قانون با متخلفین برخورد و خودرو مربوطه نیز بر اساس قانون توقیف خواهد شد./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن