Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث اطلاعيه فرماندهي انتظامي استان همدان به مناسبت ماه مبارك رمضان

اطلاعيه فرماندهي انتظامي استان همدان به مناسبت ماه مبارك رمضان

فرماندهي انتظامي استان همدان به مناسبت ماه مبارك رمضان اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، در متن این اطلاعیه آمده است:

«فرمانده انتظامی استان همدان ضمن تبریک ماه ضیافت الهی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه هم استانی های گرامی و توصیه به بهره گیری حداکثری از فیوضات ماه خودسازی و تزکیه نفس، برای رعایت آداب و شئون دینی و مذهبی ماه پر فیض رمضان مواردی را به شرح ذیل یادآوری ، امید است با رعایت هر چه بیشتر این موارد توسط شهروندان شاهد تبلور فضای معنوی استان دارالمومنین همدان باشیم.

1-برابر ماده 638 قانون مجازات اسلامی ؛ هرکس علناً در انظار، اماکن و معابر عمومی تظاهر به عمل حرام (روزه خواری ) نماید برای وی برابر قانون مجازات منظور شده است ، پس به منظور رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و بهره برداری از حسنات و فیوضات آن از هر گونه تظاهر به روزه خواری جداً خودداری نمایید.

2- با توجه به شیوع ویروس کرونا به متصدیان واحد هاي صنفي و اماکن اقامتی و هتل ها توصیه و تاکید می شود تا دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و طرح فاصله گذاری هوشمند را اجرا کنند.

3-متصديان واحد هاي صنفي سوپر ماركت ، خوارو بار فروش ، قنادي و...از صرف هرگونه مواد غذايي در مكان صنفي ممانعت بعمل آورند .

4- به دلیل عدم ارائه خدمات توسط اغذیه فروشی ها تاکید می شود مسافران از سفر به استان همدان خودداری کنند.

 5- ضمن هشدار به آن دسته از واحدهاي صنفي متخلف ، در صورت تکرار تخلف انجام شده ، با مدير واحد صنفي متخلف برابر قوانين و مقررات برخورد و ضمن پيگرد قضائي ، واحد صنفي نيز تعطيل و پلمپ خواهد شد.

6- امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی و تکلیف همگانی است ، انتظار می رود این امر از سوی شهروندان در این ماه به صورت ویژه رعایت گردد.

7- رعایت عفاف و حجاب اسلامی از سوی شهروندان یک تکلیف دینی و اسلامی و خواست عموم آحاد جامعه است پس پلیس با افراد هنجار شکن در این زمینه قاطعانه برخورد خواهد کرد.

 8- از عموم شهروندان محترم تقاضا داريم ضمن همكاري با نيروي انتظامي در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را بلا فاصله از طريق شماره تلفن 110 به فوريت هاي پليسي اعلام تا بر خورد لازم با متخلفين صورت پذيرد.

در خاتمه یادآوری می گردد، گشت های پلیس استان  با حضور فعال خود در طول ماه مبارک رمضان در اماکن عمومی، پارک ها و تفرجگاه ها ،با افرادی که حرمت این ماه رعایت نکنند برخورد های لازم و قانونی را خواهند داشت.»

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن