Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث رمال تلگرامی در همدان دستگیر شد

رمال تلگرامی در همدان دستگیر شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: پسر جوانی که با راه‌اندازی کانال تلگرامی رمالی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کرد دستگیر شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد بیان کرد: چندی پیش زن جوانی هنگام جستجو در شبکه های اجتماعی با یک کانال تلگرامی مربوط به رمالی آشنا شده و برای جلب محبت همسر دست به دامن این کانال می شود.

وی اضافه کرد: این زن جوان با ادمین این کانال تلگرامی ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را برای او شرح می دهد و  فرد متخلف نیز با دادن وعده پوچ افزایش و جلب محبت همسر، برای نوشتن دعا مشخصات شناسنامه ای مالباخته و همسرش را به همراه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مطالبه می کند.

رییس پلیس فتا همدان اضافه کرد: پس از واریز این مبلغ از سوی شاکیه و ارسال فیش واریزی مبلغ درخواستی به حساب کاربری ادمین کانال، متهم در پاسخ بی درنگ وی را از گروه تلگرامی حذف و او را بلاک می کند. 

سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: این زن جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا همدان مراجعه کرده و پس از انجام کاترهای فنی ، متهم ۳۵ ساله که در استان مجاور ساکن بود شناسایی و دستگیر و به پلیس فتا همدان منتقل شد.

وی اظهار داشت: پس از بررسی حساب بانکی متهم مشخص شد که تراکنش بالایی داشته و مرد جوان در بازجویی ها به کسب ۷۴ میلیون تومان از طریق فریب مردم به بهانه کف بینی، فال قهوه، رمالی، بخت گشایی، شکستن طلسم و جلب محبت اعتراف کرد.

رییس پلیس فتا همدان به شهروندان توصیه کرد: با افزایش سطح سواد رسانه ای و تقویت باورهای دینی راه سوء استفاده این قبیل کلاهبرداران در فضای مجازی را ببندند و به تبلیغات دروغین و اغوا کننده آنها توجهی نداشته باشند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن