Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کشف ظرف سفالی-اشکانی در همدان/ 23 حفار غیرمجاز دستگیر شدند

کشف ظرف سفالی-اشکانی در همدان/ 23 حفار غیرمجاز دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: فروردین امسال ٢۸ نفر در حوزه جرایم میراث فرهنگی در این استان دستگیر شدند که ٢٣ نفر از آنها حفاری غیرمجاز می‌کردند.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ محمدرضا حاجی عزیزی افزود: بالاترین آمار دستگیر شدگان حوزه میراث فرهنگی در فروردین امسال مربوط به شهرستان ملایر است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل یگان حفاظت همدان با عوامل نیروی انتظامی، نهادهای امنیتی، مراجع قضایی، انجمن های میراث فرهنگی و معتمدان زمینه ساز کشف چهار قلم اشیاء تاریخی و سه دستگاه فلزیاب در شهرستان‌های همدان، اسدآباد، ملایر، تویسرکان و رزن شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: مهمترین اثر کشف شده از این افراد یک ظرف سفالی مربوط به دوره اشکانی - ساسانی در شهر همدان است.

وی یادآوری کرد: فروردین امسال فردی که به صورت غیرمجاز در یک منزل مسکونی واقع در بافت قدیمی شهر اسدآباد اقدام به عملیات حفاری کرده بود نیز شناسایی و دستگیر شد.

به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: سال گذشته در این استان ١٢٠ نفر در رابطه با جرایم حوزه میراث فرهنگی از قبیل حفاری غیرمجاز، کشف فلزیاب و اشیا تاریخی دستگیر شدند.

سرهنگ حاجی عزیزی افزود: در این مدت هزار و ۵۰۷ قلم اشیاء تاریخی  و ١۶ دستگاه فلزیاب کشف شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن