Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث پلمپ ۹۴ واحد صنفی متخلف در همدان

پلمپ ۹۴ واحد صنفی متخلف در همدان

معاون مسوول واحد سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی شهرستان همدان گفت: ۹۴ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن نکات بهداشتی در سال جاری پلمب شدند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، کاظم بهادری بیان کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا نظارت بازرسان واحد سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی بر روند عرضه برخی صنوف از جمله نانوایی ها و سوپر مارکت ها شدیدتر شد.

وی اضافه کرد: نانوایی ها ملزم با داشتن کارتخوان، تسهیل دسترسی مشتری به کارتخوان، استفاده کارگران از کلاه، دستکش و ماسک ، دریافت نکردن پول توسط کسانی که نان را از تنور خارج می کنند، هستند.

معاون مسوول واحد سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی شهرستان همدان تاکید کرد: با توجه به اینکه امکان شستشو و ضدعفونی نان پس از پخت و خرید آن توسط مشتری وجود ندارد، نظارت بر این صنوف با دقت و حساسیت بیشتری صورت می گیرد.

بهادری بیان کرد: در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی ابتدا تذکر داده و فرد آموزش های لازم را فرا می گیرد سپس به صورت نامحسوس از محل بازدید به عمل آمده و در صورت تداوم بی توجهی به نکات و توصیه های بهداشتی، محل فعالیت از ۲ روز تا یک هفته پلمب شده و پرده نیز بر سر در آن نصب می شود.

معاون مسوول واحد سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی شهرستان همدان ادامه داد: در حال حاضر ۲ نوبت در صبح و ۲ نوبت در بعدازظهر به صورت محسوس و نامحسوس از واحدهای صنفی سرکشی و بازرسی به عمل می آید.

بهادری گفت: فروشگاه ها و سوپر مارکت ها نیز مکلف به ضدعفونی سبدهای خرید پس از هر نوبت استفاده بوده در غیر اینصورت باید سبدهای خرید را جمع آوری کرده و در اختیار مشتری قرار ندهند./ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن