Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث بیش از دو میلیون مواد محترقه در همدان کشف شد

بیش از دو میلیون مواد محترقه در همدان کشف شد

فرمانده انتظامی استان همدان از کشف بیش از 2 میلیون عدد انواع مواد محترقه و 562 کیلو مواد پیش ساز در سال جاری در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سردار بخشعلی کامرانی صالح اظهار داشت: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی همراهی خوبی در بعد ارتقاء احساس امنیت و آرامش با نیروی انتظامی داشته‌اند؛ امیدواریم بتوانیم ارتقاء در حوزه رسانه و تعاملات پلیس و رسانه را سال آینده داشته باشیم.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به انجام بیش از 5 هزار و 438طرح عملیاتی ،موضوعی،منطقه ای،حجمی ونقطه ای در بخش‌های مختلف در سال جاری، بیان کرد: بیش از 906هزار تماس مردمی نیز در سامانه ۱۱۰ ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش در این راستا هستیم .

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: در حوزه اقدامات پیشگیرانه جرایم، استفاده از شبگرد و نگهبان انجام و بیش از ۵ هزار نفر در این خصوص ساماندهی و آموزش داده شد.

وی با بیان اینکه اولویت‌های مأموریتی پلیس در چند بخش از جمله مبارزه با مواد مخدر، قاچاق و کاهش تصادفات جاده‌ای بوده، ابراز کرد: در این ۳ بخش امسال توفیقات خوبی کسب شده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در مبارزه با مواد مخدر بیش از 5.5تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است، یادآور شد: 71 باند در این راستا منهدم و بیش از ۱۰ هزار مصرف کننده و توزیع‌کننده دستگیر شدند؛ 102 دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

سردار کامرانی‌صالح عنوان کرد: در بحث کالای قاچاق نیز امسال 19 درصد افزایش کشفیات را داشتیم که ارزش ریالی آن بیش از 216میلیارد تومان برآورد شده و بیش از 3 هزار نفر در این خصوص تشکیل پرونده و تحویل مراجع شد.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: در حوزه فضای مجازی به عنوان یکی از موضوعات مهم یک هزار و 562 فقره پرونده تشکیل شد که افزایش بیش از 136 درصدی را در این حوزه داشتیم.

وی با بیان اینکه جرایم حوزه فضای مجازی کلاهبرداری اینترنتی، برداشت‌های غیرمجاز و ایجاد مزاحمت بوده ، ابراز کرد: بیش از 90 درصد جرایم این حوزه کشف و با مجرمان بسته به نوع جرم برخورد شده است.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به صدور بیش از 82 هزار گذرنامه در حوزه امور خدماتی، گفت: بیش از 40 هزار فقره گواهینامه نیز در این حوزه صادر و ۷ هزار و 158 موتورسیکلت و 16 هزار 738فقره خودرو شماره گذاری شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان یادآور شد: چهارشنبه پایان سال اقدامات به ویژه طی ۲ سال موجب کاهش آسیب‌ها شده است؛ مراعات مردم و جوانان این مهم را محقق کردو امسال نیز امیدواریم با کمک مردم و نظارت، حوادث تلخ نداشته باشیم.

وی با اشاره به محدودیت‌ها و برنامه‌های شب چهارشنبه آخر سال، عنوان کرد: امسال در بلوار ارم محدودیت تردد و حضور عوامل انتظامی را خواهیم داشت؛ حضور عوامل را در چهارشنبه آخر سال در سطح شهر خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان همدان در توصیه‌هایی به شهروندان گفت: مخالف شادی کردن مردم نیستیم اما شهروندان در چهارشنبه آخر سال مراعات کنند؛ بیش از 2 میلیون عدد مواد محترقه و بیش از 562 کیلو نیز مواد پیش ساز کشف و ضبط شده که متاسفانه مقادیری دست ساز بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به فعالیت پاس‌های پیاده در ایام نوروز برای جلوگیری از وقوع سرقت و جمع آوری معتادان، گفت: در ایام نوروز جابه جایی اسباب منزل با هماهنگی کلانتری محل امکان‌پذیر است.

وی در ادامه با اشاره به عزم همگانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا افزود: قطعاً همکاری و همراهی مردم نقش ویژه و تاثیرگذاری در کوتاه شدن عمر این ویروس و روند کاهشی ابتلا و شکست این بیماری در کشور دارد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه با پیگیری و اقدامات پلیس های تخصصی و یگان های انتظامی با محتکران و افراد سودجو که اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را احتکار می کنند برخورد جدی صورت می گیرد گفت: در همین ارتباط چندین پرونده تخلفاتی تشکیل و برای سیر مراحل مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

وی گفت: مردم بایستی تهدید سلامت خود را جدی بگیرند و در پویش ما در خانه می مانیم توجه کرده و به جز موارد ضروری از منازلشان خارج نشوند و خرید مایحتاج خود را هفتگی تامین کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اخبار ضد و نقیص در خصوص کرونا و آسیب‌های روانی موجود در جامعه که گاهی هشدارها و توصیه‌های پزشکی را بی اثر می‌کند، افزود:مردم به مطلب منتشر شده در فضای مجازی و منابع غیرمعتبر توجه نکرده و اخبار و اطلاعات و همچنین توصیه های بهداشتی خود را در این زمینه از منابع رسمی و صدا و سیما دریافت کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن