Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث تلفن همراه مقصر ۲۰ درصد از تصادفات در همدان

تلفن همراه مقصر ۲۰ درصد از تصادفات در همدان

 رییس پلیس راه استان همدان گفت: استفاده از تلفن همراه حین رانندگی عامل بروز ۱۵ تا ۲۰ درصد از سوانح فوتی و جرحی در جاده‌های برون شهری این استان است.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: برخی از افراد هنگام رانندگی اقدام به استفاده از تلفن همراه می‌کنند در حالیکه این اقدام آنها موجب کاهش تسلط به خودرو و جاده می‌شود.

وی اضافه کرد: خودروی بسیاری از افراد به علت مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی از مسیر اصلی خارج شده و یا از پل حاشیه جاده و ارتفاع سقوط می‌کند.
رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: همچنین برخی رانندگان اقدام به رصد فضای مجازی، سایت ها، ارسال عکس و پیامک، مکالمه تصویری و صوتی هنگام رانندگی می کنند که این اقدام آنها بسیار خطرآفرین است.
سرهنگ عزیزی افزود: به تازگی یک دستگاه خودرو پژو که از اسدآباد حرکت کرده بود در کمتر از طی ۱۵ کیلومتر مسافت در گردنه اسدآباد و نزدیکی روستای رسول آباد واژگون شد و راننده آن مجروح و به طور معجزه آسا زنده ماند.
وی بیان کرد: معطوف شدن توجه راننده پژو به تلفن همراه موجب خروج این خودروی سواری از مسیر اصلی و برخورد با خاک های انباشته شده در حاشیه جاده شده که پس از آن به علت بالا بودن سرعت، خودرو به سمت آسمان پرتاب شده و با سقف به زمین می‌خورد.
رییس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: استفاده از تلفن همراه حین رانندگی تفاوتی با رانندگی در حالت خواب آلودگی ندارد چرا که در هر دوی این موارد، همه سرنشینان خودرو مجروح یا جان خود را از دست می‌دهند.
سرهنگ عزیزی افزود: خودروی سواری پژو تک سرنشین بوده در غیر اینصورت هر سرنشین دیگری در این خودرو حضور داشت با توجه به شدت حادثه جان خود را از دست می‌داد.
وی اظهار داشت: با وجود افزایش اعمال قانون رانندگان متخلف اما همچنان شاهد استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی هستیم که این امر گویای نتیجه بخش نبودن جریمه در کاهش تخلف است.
رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: در صورت مواجهه ماموران با رانندگانی که در حال مکالمه با تلفن همراه هستند آنها را یکصد هزار تومان جریمه می‌کنند.
سرهنگ عزیزی افزود: همچنین طبق قانون برای رانندگان خودروهای عمومی از جمله اتوبوس و کامیون علاوه بر جریمه پنج نمره منفی و برای خودروهای شخصی سه نمره منفی در نظر گرفته می‌شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن