Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کلاهبرداری 100 میلیونی با ربات صیغه‌یاب در همدان

کلاهبرداری 100 میلیونی با ربات صیغه‌یاب در همدان

رئیس پلیس فتای همدان از کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون تومانی با ربات صیغه‌یاب خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد گفت: یک شهروند با حضور در پلیس فتا عنوان کرد صد میلیون تومان از حساب او برداشت شده و خواستار پیگیری این موضوع شد.

او اضافه کرد: طبق ادعای مال‌باخته او یک ماه پیش در یک سایت همسریابی و صیغه‌یابی عضو شده و پس از انتخاب فرد مورد نظر خود با استفاده از لینکی که ادمین کانال در اختیار او قرار داده بود، وارد یک درگاه پرداخت الکترونیکی شد.

رئیس پلیس فتای همدان ادامه داد: این فرد با استفاده از این درگاه جعلی و وارد‌کردن مشخصات کارت بانکی دو هزار تومان به حساب ادمین واریز کرد که این رقم از حساب او کسر نشد، چرا‌که این درگاه جعلی بود و مال‌باخته به هدف خود در مورد صیغه نیز نرسید.

سرهنگ سرخوش‌نهاد گفت: با توجه به اینکه این فرد در این حساب بانکی موجودی نداشت، سرقتی از او صورت نگرفت اما پس از یک ماه ۲۰۰ میلیون تومان به این حساب واریز شد و کلاهبرداران از واریز این پول مطلع شدند.

او بیان کرد: افراد کلاهبردار صد میلیون تومان این حساب را بی‌درنگ به سرقت بردند. سپس مال‌باخته با تغییر رمز دوم کارت از به‌‌سرقت‌رفتن مابقی سپرده‌اش جلوگیری کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان اظهار کرد: بیشتر سایت‌ها و نرم‌افزارهای صیغه‌یابی و همسریابی در راستای کلاهبرداری راه‌اندازی شده‌اند و نباید به آنها اعتماد کرد.

سرهنگ سرخوش‌نهاد اضافه کرد: باید با فعال‌سازی رمز یک‌بار‌مصرف و سامانه پیامک اعلام تراکنش مالی از به‌سرقت‌رفتن موجودی حساب بانکی جلوگیری کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن