Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث نقشه حساب شده براي سرقت موتورسيکلت در همدان

نقشه حساب شده براي سرقت موتورسيکلت در همدان

فرمانده انتظامي شهرستان همدان گفت: فردي که با يک نقشه حساب شده موتورسيکلت 500 ميليون ريالي دوست صميمي خود را سرقت کرده بود با هوشياري ماموران کلانتري 17 مريانج دستگير شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ جمشيد باقري در تشريح اين خبر گفت: در روز 10مهرماه سال جاري مرد جواني به کلانتري 17 مريانج مراجعه و از سرقت موتورسيکلت خود خبر داد.

این مقام انتظامی افزود: اين جوان 22 ساله در اظهاراتش به ماموران دايره تجسس کلانتري 17 گفت: من مالک يک دستگاه موتورسيکلت ياماها کراس 400 سي سي (داراي مجوز ورزشي) هستم که امروز به همراه يکي از دوستانم براي موتورسواري و تفريح به کوه هاي اطراف رفته بوديم ؛ در جايي که ديگر امکان حرکت با موتورسيکلت نبود، آن را پارک کرده و بقيه راه را پياده رفتيم اما در بازگشت متوجه شديم که موتورسيکلت به سرقت رفته است.

سرهنگ باقری بیان کرد: فرد مال باخته در ادامه دو کارت شناسايي شامل کارت ملي و گواهينامه فردي به هويت معلوم را تحويل ماموران داد و عنوان کرد مدارک را در محل سرقت موتورسيکلت پيدا کرده و احتمال دارد مربوط به سارق باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ماموران واحد تجسس ابتدا به بررسي هويت صاحب کارت هاي پيدا شده پرداختند اما در بررسي هاي تخصصي مشخص شد، اين فرد حدود يک سال پيش مدارک خود را گم کرده و همان زمان نيز اعلام مفقودي کرده است ؛ این امر نشان از اين داشت سارقان با يک نقشه حساب شده دست به سرقت زده اند.

سرهنگ باقری افزود: ماموران به فردي که در کوهنوردي همراه مال باخته بود مشکوک شده و تحقيقات نشان از این داشت که سرقت احتمالا  با نقشه دوست مال باخته و توسط فردي ديگر انجام شده باشد که دوست و همراه مال باخته به کلانتري احضار و تحت بازجويي قرار دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان همدان بیان کرد: متهم 27 ساله در ابتدا منکر سرقت بود و ادعا مي کرد در لحظه سرقت همراه مال باخته بوده اما در مواجه با مستندات پليس دچار تناقض گويي شده و به سرقت موتورسيکلت اعتراف کرد و گفت: من و مالباخته دوست صميمي همديگر بوديم و من می دانستم او يک موتورسيکلت گران قيمت به ارزش حداقل 500 ميليون ريال دارد؛ وسوسه شدم و نقشه سرقت آن به سرم زد.

سرهنگ باقری افزود: متهم در خصوص نحوه سرقت توضيح داد؛ نقشه سرقت را همراه دوست دیگرم کشيديم ؛ روزي که با مال باخته به ارتفاعات امامزاده کوه رفته بوديم، دوستم از قبل در آن اطراف پنهان شده بود و هنگامي که ما از موتور پياده شده و شروع به کوهنوردي کرديم او از فرصت استفاده و موتورسيکلت را سرقت کرد و براي رد گم کني، تعدادي مدارک شناسايي را که قبلا پيدا کرده بودم در صحنه سرقت انداختيم تا ذهن مالباخته و ماموران را از خودمان منحرف کنيم.

فرمانده انتظامي شهرستان همدان در پايان گفت: با اعترافات سارق، همدست وي نيز شناسايي و بازداشت شد و موتورسيکلت سرقتي نيز از مخفيگاه متهمان کشف و با دستور قضائي تحويل مال باخته شد؛ متهمان اين سرقت، پس از تشکيل پرونده به دادسرا معرفي و با قرار قانوني روانه زندان شدند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن