Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث ستگیری ۹۰۰ سارق در همدان

ستگیری ۹۰۰ سارق در همدان
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۹۰۰ سارق در استان دستگیر شده‌اند.
به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سردار بخشعلی کامرانی صالح در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه امروز دشمن عملیات روانی انجام می دهد،اظهار داشت: این جنگ در حوزه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در جریان است.
وی با اشاره به ثبت بیش از ۳۴۳ هزار تماس در پلیس همدان، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۱۲ هزار تماس عملیاتی بوده که نسبت به مدت مشابه چهار درصد افزایش یافته و بیش از ۴۸ هزار فقره پرونده تشکیل شده است.
کامرانی صالح با بیان اینکه پنج هزار نفر شبگرد و سرایدار ساماندهی شده اند، خاطرنشان کرد: در حوزه مواد مخدر از ابتدای سال تا امروز بیش از یک هزار و ۹۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.
وی افزود: در راستای جلب رضایت‌مندی مردم بیش از سه هزار معتاد و مصرف‌کننده در سطح استان دستگیر و ۳۲ باند متلاشی شده است.
کامرانی صالح با بیان اینکه با بیش از ۹۰۰ نفر در ملاقات مردمی صورت گرفته است، یادآور شد: ۱۲ هزار تماس با ۱۹۷ پلیس انجام شده که خوشبختانه شاهد رشد ۳۰ درصدی در رضایت مردمی هستیم.
کامرانی‌صالح از انهدام ۱۲ باند سرقت دراستان، خبر داد و گفت: در این ایام بیش از ۹۰۰ سارق دستگیر شده اند.
وی همچنین تصریح کرد: بیش از یکصد عملیات کشف کالای قاچاق به ارزش ۹۴ میلیارد تومان انجام شده و یک هزار و ۵۰۰ نفر دستگیر شده اند که نسبت به پارسال با افزایش ۹ درصدی همراه بوده است.
فرمانده انتظامی استان همدان به تشکیل ۵۰۰ فقره پرونده در پلیس فتا اشاره کرد و گفت: امسال در حوزه ترافیک و انضباط اجتماعی، ۶۶ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی ثبت شده درحالیکه سال گذشته ۵۲ میلیون تردد به ثبت رسید.
وی ادامه داد: در بخش درون شهری چهار درصد کاهش و در بخش برون شهری چهار درصد افزایش تصادفات فوتی را شاهد بوده ایم.
فرمانده انتظامی استان همدان همچنین تصریح کرد: شعار امسال پلیس، پلیس جامعه محور بوده و در این راستا با مشارکت مردم در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی قدم برداشته است.
کامرانی صالح با بیان اینکه دو هزار و ۳۰۰ پرونده اختلافات خانوادگی به مصالحه ختم شده که ۸۵ درصد از این پرونده ها مصالحه دائمی را به دنبال داشته است، یادآور شد: بیش از یکصد هزار نفر از مردم استان آموزش و مشاوره دیده‌اند و ده‌ها هزار بروشورهای آموزشی در بین مردم توزیع شده است.
وی به صدور ۱۵ هزار فقره گذرنامه در استان اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۱۳ هزار گواهینامه صادر شده که  سه هزار و ۷۰۰ فقره گواهینامه به موتور سیکلت و ۹ هزار و ۲۰۰ فقره به خودرو اختصاص دارد.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۴۰۰ نفر به خدمت سربازی اعزام شده اند.
کامرانی صالح با بیان اینکه خالکوبی، آثار خودزنی و چاقو مانع صدور گواهی‌نامه شد، گفت: این موضوع تنها از بابت آزمایش سلامت روانی مورد توجه پلیس راهنمایی و رانندگی قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان چنین نیست که فردی که خالکوبی دارد نمی‌تواند گواهینامه دریافت کند.
وی به وضعیت مناسب استان در شاخص امنیت اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار اعلام شده همدان، یزد و زنجان سه استان امن کشور هستند.
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۷۵ درصد از جرائم در مرکز استان به وقوع می‌پیوندد، یادآور شد: ۱۱ درصد جرائم در ملایر، هفت درصد در نهاوند و مابقی جرائم در شهرستان‌ها صورت می‌گیرد. 
وی همچنین تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده تخلفات و ایرادات در پلیس، با ۱۹۷ تماس بگیرند و مراتب را جهت رسیدگی در میان بگذارند.
کامرانی‌صالح با بیان اینکه شهادت طلبه همدانی حساسیت‌ها در فضای مجازی را افزایش داد، گفت: پلیس پیش از این نیز برخوردهایی با هنجارشکنان داشته اما پس از قتل طلبه با افراد هنجارشکن در فضای مجازی برخورد کرده و افرادی را در این زمینه دستگیر کرده است.

وی با اشاره به نیاز به امر به معروف و نهی از منکر همگانی، اظهار داشت: موضوعی که بیشتر افراد از آن غافل هستند، امر به معروف و نهی از منکر است و مردم در این زمینه بهتر است مشارکت کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن