Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث تصادفات جان 23 نفر را در همدان گرفت

تصادفات جان 23 نفر را در همدان گرفت

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه ون حامل اتباع عراقی، پنج تن مجروح و یک سرنشین سه ساله فوت کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: این خودرو در حال بازگشت از شمال کشور بود که در جاده رزن - همدان واژگون شد.

وی علت واژگونی این خودرو را ترکیدگی لاستیک عنوان کرد و گفت: مجروحان این تصادف جاده ای در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) رزن بستری شدند که پزشکان وضعیت جسمی آنها را مطلوب گزارش کردند.

رئیس پلیس راه همدان تاکید کرد: ون ها تنها مجاز به جابجایی مسافر در معابر درون شهری هستند و اجازه سرویس دریافت دربستی و انتقال مسافران بین شهری را ندارند.

سرهنگ عزیزی علت این امر را نداشتن استحکام، تعادل و ترمز مناسب این خودروها دانست و گفت: در صورت مواجهه پلیس با رانندگانی که اقدام به جابجایی مسافران بین شهری می کنند، آنها را جریمه کرده و مسافران را پیاده می کنند.

وی تاکید کرد: خودروهای ون برای جابجایی مسافران برون شهری تولید نشده است بنابراین جابجایی مسافر توسط این خودروها در اربعین سال گذشته نیز ممنوع شد.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: برخی از رانندگان ون هنگام مواجهه با ماموران پلیس راه اعلام می کنند که سرنشینان خودرو اعضای خانواده بوده و برای مسافرت از شهر خارج شدند و با این ترفند سعی در فریب ماموران و فرار از جریمه پلیس را دارند.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: خودروهایی مجاز به جابجایی مسافر برون شهری هستند که دارای دفترچه ثبت ساعت و کارت هوشمند هستند.

وی یادآوری کرد: یک هفته گذشته ۲۳ تن در سوانح برون شهری استان همدان جان خود را از دست دادند که ۲۲ تن از آنها بومی و یکی از آنها غیر بومی و تبعه عراق بوده است.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: بیشتر سوانح رانندگی همدان در یک هفته گذشته واژگونی بوده است و در تازه ترین سانحه بر اثر واژگونی یک دستگاه کامیون در جاده روستایی اسلام آباد پسر ۶ ساله از خودرو به بیرون پرتاب شده و جان باخت.

سرهنگ عزیزی افزود: همچنین بر اثر واژگونی یک تاکسی بین شهری در جاده ویان کبودراهنگ ، یک سرنشین در صحنه تصادف و یکی دیگر در بیمارستان جان خود را از دست داد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن