Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث سارقان منزل کمتر از 24 ساعت در همدان بازداشت شدند

سارقان منزل کمتر از 24 ساعت در همدان بازداشت شدند

فرمانده انتظامي شهرستان همدان از کشف يک سرقت منزل و دستگيري دو متهم توسط ماموران کلانتري 12 در کمتر از 24 ساعت خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ جمشيد باقري در تشريح اين خبر گفت: فردي در تماس با مرکز فوريت هاي پليسي از سرقت منزلش در "شهرک مدرس"خبر داد و  بلافاصله اکيپي از ماموران کلانتري 12 به محل اعزام شدند.

 وی افزود:در بررسي هاي مقدماتي مشخص شد مالباخته مدت 6 روز در مسافرت بوده و پس از بازگشت از سفر هنگامي که با وسايل به هم ريخته مواجه شده است متوجه شده که منزل او مورد دستبرد سارق يا سارقان قرار گرفته است.

سرهنگ باقری ادامه داد: مالباخته در اظهاراتش به ماموران گفت: مبلغ 152 ميليون ريال وجه نقد به همراه يک تخته تابلو فرش، تبلت، گوشي تلفن همراه، اتو برقي، تعداد زيادي لباس و اقلام خرد توسط سارقان به سرقت رفته است.

وی در ادامه گفت: پس از بررسي هاي مقدماتي، پرونده به کارآگاهان دايره تجسس کلانتري ارجاع داده شد و در ادامه، ماموران واحد تجسس به بررسي هاي تخصصي پرداختند.

باقری افزود:در تحقيقات تکميلي مشخص شد سارق با استفاده از کليد وارد منزل شده و ورودي منزل ، که يک واحد آپارتمان از يک مجتمع مسکوني بوده، داراي دوربين مداربسته است بنابراين ماموران شروع به بازبيني فيلم دوربين هاي مداربسته کردند و پس از ساعت ها بازبيني فيلم هاي مربوط به 6 روزگذشته ، نهايتا تصويري مردي بدست آمد که صاحب خانه او را مي شناخت.

وی گفت:فردمذکور در حقيقت دوست و همکار صاحبخانه بود و طبق تصاوير بدست آمده دو روز پس از اينکه مالباخته به اتفاق خانواده خود، منزل را ترک کرده و به مسافرت رفته اند، متهم به همراه يک نفر ديگر وارد ساختمان شده و دقايقي بعد در حالي که يک کيسه در دست داشته اند از ساختمان خارج شده اند.

این مقام انتظامی گفت:ماموران با راهنمايي شاکي متهم را شناسايي و روز گذشته وي را در محل کارش بازداشت کردندکه وی پس از مواجه با مستندات پليس، لب به سخن گشود و به سرقت از منزل دوست و همکار خود اعتراف کرد.

 وي افزود: متهم در اعترافاتش به ماموران گفت: من با مالباخته دوست و همکار بودم و طي معاملاتي که با هم داشتيم مبلغ 22 ميليون تومان به او بدهکار بودم و او  بابت اين مبلغ از من سفته داشت، از آنجا که وضعيت مالي ام به تازگي بد شده بود فکر شيطاني به سرم زد که از خانه وی سفته ها را سرقت کنم،براي همين حدود 20 روز قبل به بهانه اي خودرو وی را امانت گرفتم و چون مي دانستم دسته کليد منزل و خودروي او همراه با هم است با خيال راحت از روي کليد منزلش کليدي مشابهی ساختم و منتظر شدم تا وی در عيد نوروز به مسافرت برود و چون خودم تجربه سرقت نداشتم از پسر عمه ام که سابقه دار است خواستم در اين سرقت من را همراهي و کمک کند،اما وقتي وارد منزل شديم هر چه گشتم نتوانستم سفته را پيدا کنم به همين خاطر مقداري پول و اموال با ارزش به سرقت برديم.

سرهنگ باقری گفت:ماموران در ادامه تحقيقات خود با راهنمايي متهم توانستند متهم رديف دوم را نيز شناسايي و شب گذشته وي را در منزلش بازداشت و بخشي از اموال مسروقه را نيز در منزل او کشف کنند.

وي گفت:  متهمان پس از تشکيل پرونده و با دستور قضايي روانه زندان شدند و اموال مسروقه به مالباخته تحويل داده شد.

فرمانده انتظامي شهرستان همدان در پايان از شهروندان خواست:تا به هنگام مسافرت از نگهداري وجه نقد و طلا و جواهرات به مقدار زياد در منزل خودداري کنند و تا حد امکان آنها را به صندوق امانت بانک بسپرند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن