Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث تعمير كاران قلابي آسانسور در همدان دستگیر شدند

تعمير كاران قلابي آسانسور در همدان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان همدان از دستگیری اعضای باند سارقان سرقت تجهيزات آسانسور و کشف 7 فقره سرقت تجهيزات جانبي و 38 فقره سرقت وزنه آسانسور در اين استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سردار  بخشعلی کامرانی صالح در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت برد و درايو و وزنه هاي آسانسور از مجتمع هاي مسکوني بيش از 6 طبقه که موجب از کار افتادن آسانسورها و احتمال بروز خطرات جانبي در اثر سرقت این وزنه ها می شد، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وي افزود: در تحقیقات مشخص شد، سارق يا سارقان با آشنايي کامل با سيستم هاي آسانسور با معرفي خود به عنوان سرويس کار مجاز ، وارد ساختمان شده و خود را به اتاقك محل نصب آسانسور رسانده و با تخصصي که داشته اند اقدام به سرقت تجهيزات آن می کردند.

سردار کامرانی صالح بیان کرد: با انجام تحقیقات میدانی و شگردهای پلیسی و بازبيني فیلم دوربين هاي مدار بسته، تصاوير سارقان كه ملبس به لباس شرکت هاي آسانسوري بودند، به دست آمد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، این تصاوير شباهت زيادي به 2 نفر از تكنسين هاي اخراجي یکی از شركت های تعمیر و نصب آسانسور دارد که به علت اعتياد به مواد مخدر اخراج شده اند.

وی اظهار داشت: با شناسايي هويت سارقان، نامبردگان در 2 عمليات همزمان دستگير و پس از انتقال به پليس آگاهي، در تحقيقات فنی، به 7 فقره سرقت تجهيزات آسانسور شامل درايو ، برد و باطري و 38 فقره سرقت وزنه هاي آسانسور اعتراف کردند.

سردار کامرانی صالح افزود: متهمان در بازجویی ها، اظهار داشتند، با پوشيدن لباس فرم شرکت هاي آسانسور به عنوان سرويس کار به مجتمع هاي مسکوني مراجعه و اقدام به سرقت تجهيزات آسانسورها کرده و برای جلوگيري از شناسايي، تجهيزات مسروقه را در تهران به فروش مي رساندند.

وي بيان داشت: در اين راستا ماموران پلیس آگاهی استان همدان با مراجعه به آدرس اعلامي واقع در تهران، با شگردهای پليسي خريدار اموال مسروقه را شناسايي و دستگير  کرده و اقلام مسروقه شامل: 7 دستگاه برد و درايو آسانسور و وزنه از وي کشف شد.

فرمانده انتظامی استان در پايان گفت: هر 3 متهم پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن