Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث اعتماد به برادر کار دست مرد ملایری داد

اعتماد به برادر کار دست مرد ملایری داد

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: شخصی که به‌صورت اینترنتی و غیرمجاز از حساب برادر خود برداشت کرده‌ بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ ‌علی‌بخشی در تشریح این خبر گفت:  شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایى به پلیس فتا شهرستان ملایر مراجعه و اظهار داشت مبلغ ۵ میلیون ریال از حساب وى به‌ صورت غیرمجاز برداشت شده است لذا تقاضاى شناسایى عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکى‌اش را داشت.

وی افزود: با انجام تحقیقات اولیه مشخص شد عامل برداشت غیرمجاز از حساب شاکى با در دست داشتن اطلاعات حساب و مشخصات کارت عابر بانک و رمز دوم اقدام به خرید شارژ طی چندین فقره کرده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و اقدامات فنى و پلیسى، متهم که برادر شاکی بود شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی به این پلیس فراخوانده شد.

سرهنگ علی‌بخشی تصریح کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی هرگونه ارتباط خود را با موضوع انکار می‌کرد که پس از مواجهه با دلایل، مدارک و مستندات موجود در پرونده، درنهایت به بزه انتسابی اعتراف و در خصوص نحوه دستیابی به اطلاعات حساب بانکی شاکی گفت که با سوءاستفاده از اعتماد بردارم به رمز دوم و سایر اطلاعات کارت‌بانکی وی دسترسی و اقدام به خرید شارژ از  حساب بردارم ‌کردم.

این مقام ارشد انتظامی به شهروندان توصیه کرد: در حفظ و نگهداری اطلاعات بانکی خود کوشا باشید و در این خصوص به‌ هیچ‌وجه حتی به اقوام و دوستان خود نیز اعتماد نکنید.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در ادامه به شهروندان توصیه کرد: با توجه به سهولت دسترسى به حساب بانکى توسط رمز دوم، ‌نگهدارى و تغییر دوره‌اى این رمز از ضروریات جلوگیری دسترسى غیرمجاز به حساب بانکى است بنابراین به‌ منظور پیشگیرى از برداشت غیرمجاز ضمن اطلاع از تراکنش و گردش مالى حساب‌هاى بانکى خود نسبت به تغییر دوره‌اى رمز دوم و حفظ و صیانت از آن حساس باشید.

سرهنگ علی‌بخشی در پایان گفت: همچنین کاربران درصورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن