Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث مرگ خاموش مرد همدانی در خودروی شخصی

مرگ خاموش مرد همدانی در خودروی شخصی

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از مرگ خاموش مردی در خودروی شخصی‌اش خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، علی‌احسان صالح اظهار کرد: روز پنجشنبه -19 مهرماه- مردی 51 ساله در پارکینگ منزل خود بر اثر استنشاق گازمونوکسید کربن در خودروی شخصی‌اش جان باخت.

وی با بیان اینکه طی 6 ماهه نخست امسال 3 زن و یک مرد و در مدت مشابه سال گذشته 7 زن و 2 مرد جان خود را بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن از دست دادند، عنوان کرد: در مجموع سال گذشته 7 زن و 9 مرد بر اثر استنشاق گازمونوکسید کربن فوت کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در ادامه با تأکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در شروع فصل سرما گفت: گاز مونوکسید کربن مرگ‌آور است و شهروندان باید در هنگام استفاده از تجهیزات گرمایشی گازسوز مراقب باشند و هنگام استفاده از وسایل گرمایشی برای گرم نگهداشتن فضای درون خانه و محل فعالیت باید نکات ایمنی را در نصب و به‌کارگیری وسایل گرمایشی رعایت کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان هنگام استفاده از وسایل گرمازا باید به سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن توجه داشته باشند، تصریح کرد: استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهند.

صالح سردرد و سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما، سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشارخون و گاه تنگی مردمک‌ها را از علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن برشمرد وتأکید کرد: شدت این علائم در بیماران قلبی بیشتر است.

وی گفت: برای پیشگیری از مسمومیت با این گاز باید از بخاری‌های مستعمل و فرسوده بدون دودکش یا دارای دودکش نامناسب و غیراستاندارد استفاده نکنید و آگاه باشید که استفاده از بخاری‌های بدون دودکش به هیچ وجه از تولید گاز مونوکسید کربن جلوگیری نمی‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان توجه به توصیه‌هایی همچون روشن نکردن آتش در فضای بسته و محدود که تهویه کافی و مناسب ندارد، روشن نگه نداشتن اتومبیل در فضای بسته گاراژ، استفاده از کلاهک مناسب برای دودکش‌ها، نصب صحیح لوله بخاری و آبگرمگن در کاسته شدن تلفات ناشی از گاز گرفتگی موثر دانست.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان علاوه بر نصب تهویه مناسب برای آشپزخانه و حمام منزل، از نصب آبگرمکن در حمام و نیز روشن کردن شعله‌های اجاق گاز در آشپزخانه به منظور گرم نگهداشتن محیط داخل خانه خودداری کنند.

صالح در پایان یادآور شد: چنانچه از بخاری‌های گازسوز برای گرمایش محیط استفاده می‌شود باید مختصری تهویه از طریق در یا پنجره در فضا ایجاد کرده و از درز بندی و بستن کامل منافذ خودداری شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن