Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث متهمی که به جای حبس مکلف به آزادی سه زندانی جرائم غیر عمد شد

متهمی که به جای حبس مکلف به آزادی سه زندانی جرائم غیر عمد شد

با حکم شعبه دادگاه انقلاب اسلامی فیروزآباد، متهمی که به ۶ سال حبس محکوم شده بود با رأی قاضی پرونده و با اعمال مجازات جایگزین حبس، موظف شد سه زندانی جرائم مالی غیر عمد را از زندان آزاد کند.

به گزارش "همدان نیوز"، متهم ۲۲ ساله که به ۶ سال حبس محکوم شده بود با رای قاضی پرونده با اعمال مجازات جایگزین حبس به آزادی سه زندانی جرائم غیرعمد موظف شد.

محکوم جوان این پرونده که از جرم ارتکابی خود به شدت پشیمان است علاوه بر آزاد سازی سه زندانی جرائم مالی غیر عمد موظف است به مدت دو ماه به ارائه خدمات در زمینه ترک اعتیاد جوانان و نوجوانان در یکی از مراکز ترک اعتیاد شهرستان فیروزآباد بپردازد.

این گزارش حاکی است از دیگر بند‌های اعمال شده در مجازات جایگزین حبس این محکوم ۲۲ ساله حضور مؤثر وی در فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی و همچنین تدوین مقالات آموزشی در راستای معرفی مضرات انواع مواد مخدر به نسل جوان تحت نظارت اجرای احکام کیفری حوزه قضایی فیروزآباد است.

گفتنی است اعمال مجازات‌های جایگزین حبس از جمله تأسیسات قانونی پیش بینی شده در قانون مجازات اسلامی است که با اهداف مختلفی از جمله کاهش جمعیت کیفری، باز اجتماعی کردن مجرمان و اجرای سیاست‌های تربیتی زندانیان دراختیار قضات قرار گرفته است.

همچنین در قانون مجازات اسلامی در راستای پیشگیری از تجرّی مجرمان راهکار‌های تنبیهی ویژه‌ای در صورت عدم تبعیت از دستورات مراقبتی دادگاه پیش بینی شده است.

گفتنی است مجموعه قضایی استان فارس با ارائه آموزش‌های ویژه قضات و برنامه‌های مدون یکی از استان‌های است که بیشترین استفاده را از مجازات‌های جاگزین حبس در دستور کار قرار داده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن