Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث ارجاع 307 پرونده فرآورده‌های دامی فاسد به مراجع قضایی در همدان

ارجاع 307 پرونده فرآورده‌های دامی فاسد به مراجع قضایی در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ارجاع 307 متخلف به مراجع قضایی در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، محمودرضا رسولی به اقدامات صورت گرفته در دامپزشکی استان همدان طی هشت ماهه سالجاری پرداخت و اظهار داشت: در راستای واکسیناسیون، پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال، مایه‌کوبی 5 میلیون و 60 هزار و 435 نوبت سردام علیه بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک انجام شد.

وی به مایه‌کوبی دام علیه بیماری شاربن، تب برفکی، تیلریوز، آبله، قانقاریا، آنتروتوکسمی، آگالاکسی و بروسلوز (تب مالت)  اشاره کرد افزود: عملیات خونگیری و توبرکولیناسیون علیه دو بیماری سل و بروسلوز در گاو و گوساله مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه در 9 هزار و 201 رأس گاو و گوساله خونگیری انجام شده است، گفت: در راستای مبارزه با سل گاوی 31 هزار و 239 رأس دام زیر تست توبرکولین قرار گرفتند.

وی با اشاره به کنترل و بازرسی بهداشتی لاشه‌های گوشت در کشتارگاه‌های استان بیان کرد: در راستای بازرسی از لاشه‌های گوشت گاو، گوساله، گوسفند و بز 147 هزار و 577 لاشه یعنی 6 هزار و 523 تن بازدید شد.

وی خاطرنشان کرد: مقدار 58 هزار و 500 کیلوگرم یعنی 59 تن از لاشه‌های بازدید شده ضبط و معدوم شده که درصد ضبطی 9 صدم درصد است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه در هشت ماه گذشته کنترل و بازرسی از کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان انجام شده است،گفت: 9 میلیون و 639 هزار و 345 قطعه یعنی 19 هزار و 279 تن طیور بازرسی شده که 53 هزار و 330 قطعه یعنی 56 تن طیور غیر قابل مصرف و ضبط شده که درصد ضبطی 41 صدم درصد بوده است.

وی از واکسیناسیون علیه بیماری هاری در بین 11 هزار و 39 قلاده سگ گله و صاحب‌دار خبر داد و افزود: کنترل، بازرسی و نظارت بر مواد خام دامی در سطح استان مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر رسولی با اشاره به بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان تصریح کرد:‌ طی هشت ماه 71 هزار و 897 مورد اماکن بازدید شده است.

وی با اشاره به اینکه 128 هزار و 380 کیلوگرم از فرآورده‌های بازرسی شده غیر قابل مصرف بوده و ضبط شده است، گفت: 307 متخلف به مراجع قضایی ارجاع شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن