Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث انهدام 41 باند مواد مخدر در همدان/ 12 هزار و 630 موتورسیکلت متخلف و مزاحم توقیف شد

فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد:
انهدام 41 باند مواد مخدر در همدان/ 12 هزار و 630 موتورسیکلت متخلف و مزاحم توقیف شد

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: 41 باند مواد مخدر در پنج ماه ابتدایی سال جاری در استان منهدم و چهار هزار و300 قاچاقچی، خرده فروش و معتاد متجاهر دستگیر شدند.

 

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سردار حاجی محمد مهدیان نسب در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری در روز گذشته، اظهار داشت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب در تجلیل از مفاخر استان فرمایشات خوبی را مطرح و بر جنبه علمی و سلوک انقلابی این مفاخر تأکید کردند.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های اجتماعی و نظرسنجی های صورت گرفته، پلیس استان همدان یکی از استانهای جامعه محور است ، یادآور شد: سامانه 197 همواره پیشنهادات و انتقادات مردم را دریافت می کند.

مهدیان نسب همچنین تصریح کرد: تمام فعالیت ها در بخش های مختلف در سایه امنیت صورت می گیرد که وظیفه سنگین تأمین این امنیت بر عهده نیروی انتظامی است و با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در این خصوص، شورای تحول کلانتری ها و پاسگاه ها تشکیل شده که همدان یکی از استان های برتر در این زمینه به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه 52 درصد از تماس ها با سامانه 197تقدیر از پلیس است، خاطرنشان کرد: 48 درصد از تماس ها نیز به پیشنهادات مردم اختصاص دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان به بررسی شکایات و انتقادات در این سامانه اشاره کرد و افزود: پلیس پاسخگو از قوانین اساسی نیروی انتظامی به شمار می رود که در این راستا هر 15 روز یکبار با 150 نفر دیدار چهره به چهره برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مرکز مشاوره مددکاری همه روزه در بخش های مختلف مشاوره ارائه می دهد، اظهار داشت: بیش از 30 کلانتری استان مشاور و مددکار دارند که 85درصد از مراجعات منجر به سازش شده است.

مهدیان نسب از تشکیل قرارگاه افسران مقابله با جنگ نرم خبر داد و گفت: 18 اولویت فرماندهی انتظامی، اقدامات فرهنگی مبتنی بر شعار سال و در راستای افزایش ارتقاء امنیت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه 11 اولویت فرماندهی انتظامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: یکی از چهار اولویت مهم نیروی انتظامی مبارزه با قاچاق مواد مخدر است که 113 درصد افزایش کشف را در استان به دنبال داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان از کشف 3.5 تن مواد مخدر به میزان دوبرابر سال گذشته خبر داد و افزود: 20 میلیون و 700 هزار قرص ترامادول به ارزش 14 میلیارد تومان در پنج ماه ابتدایی سال جاری کشف شد.

مهدیان نسب از کشف 41 باند مواد مخدر خبر داد و افزود: چهار هزار و 300 قاچاقچی، توزیع کننده و معتاد متجاهر در استان دستگیر شده اند.

وی با بیان اینکه 125 کارگاه آموزشی و فرهنگسازی در حوزه مواد مخدر برگزار شده است، اظهار داشت: 11 هزار و 500 نفر در این کارگاه به صورت چهره به چهره آموزش دیده اند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به انجام 59 عملیات مبارزه با کالای قاچاق در استان، خاطرنشان کرد: 78 باند قاچاق کالا به ارزش 87 میلیارد تومان در استان منهدم شده که این آمار 36 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پرونده های بالای 100 میلیون تومان 75 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، اظهار داشت: 719نفر متخلف در استان دستگیر شده که با36 درصد افزایش روبه رو بوده است.

مهدیان نسب به آمار تصادفات در استان اشاره کرد و افزود: طرح های ویژه منطقه ای برخورد با خودرو ها و موتور سیکلت های مزاحم و متخلف در استان اجرا شده اما با این وجود در درون شهر تصادفات فوتی افزایش یافته اما در حوزه برون شهری هفت درصد کاهش یافته؛ هرچند این میزان کاهش قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: قرار بر این است که 54 دوربین تا پایان شهریور در راه های استان راه اندازی شود.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه12 هزار و 630 موتور سیکلت و شش هزار و 703 خودروی مزاحم و متخلف در استان توقیف شده اند، تصریح کرد: خانواده ها برای فرزندان خود که گواهینامه ندارند، موتور سیکلت تهیه می کنند که این اقدام خطر آفرین است.

مهدیان نسب با بیان اینکه 149 هزار نفر در حوزه ارتقاء امنیت اجتماعی مورد آموزش قرار گرفته اند، گفت: چهار هزار و 811 نفر در استان مورد مشاوره رایگان قرار گرفته اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در پنج ماه ابتدای سال جاری وقوع سرقت دو درصد افزایش یافته که آمار با تلاش پلیس در نیمه دوم کاهش می یابد.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پنج هزار و 26 پرونده ساماندهی نگهبانان واحدهای تجاری و مسکونی و نگهبانان شبگرد تشکیل شده و 32 هزار و 40 پرونده نیز مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مهدیان نسب با بیان اینکه تخلفات خودروهای مزاحم در ایام انتخابات در سیستم ثبت شده است، اظهار داشت: رانندگان این خودروها در هر نقطه از ایران باید پیش از انجام هر اقدامی در خصوص خودروی خود، باید جرایم را پرداخت کنند.

وی در خصوص درخواست پارکبان ها برای پرداخت پول بیشتر از رانندگان، یادآور شد: بهتر است شهرداری، اماکن مجاز و غیرمجاز را برای پارک خودروها مشخص کند و در صورت پارک در محل غیرمجاز، اعمال قانون صورت بگیرد.

مهدیان نسب با اشاره به اینکه تمام قتل های رخ داده در استان کشف شده است، اظهار داشت: کشف جرائم خشن در استان صد در صد است و هیچ پرونده ای وجود ندارد که قاتل آن دستگیر نشده باشد.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن