Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث بازدید روزانه 200 کیلومتر از جاده‌های همدان برای شناسایی نواقص

بازدید روزانه 200 کیلومتر از جاده‌های همدان برای شناسایی نواقص

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از تخصصی شدن گشت های راهداری در راستای ارتقاء کیفی خدمات راهداری تحت سامانه نظارتی مدیریت ناوگان امداد فنی و راهداری خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد رودباری در جلسه تشریح امور راهداری بر اساس شیوه نامه جدید و ثبت فعالیت ها در سامانه مدیریت ناوگان امداد فنی و راهداری اظهار کرد: از این پس فعالیت گشت های راهداری با نیروهای دوره دیده و به صورت سیستمی انجام می شود .

وی با اشاره به تقسیم بندی اکیپ های فعال راهداری گفت : اکیپ های متخصص برای تشخیص مشکلات جاده ای  از محورها بازدید و موارد مشاهده شده را ، با ارائه پیشنهاداتی نظیر , ایجاد سرعت کاه یا شیارهای لرزاننده در شریان ها, نصب یا اصلاح تابلوها تعریض جاده و... تنظیم می کند.

وی افزود : موارد ثبت شده توسط کارشناسان بازدید کننده پس از تایید روسای شهرستان ها ومعاون راهداری و با انتخاب شیوه اصلاح , در سامانه مدیریت ناوگان امداد فنی و راهداری ثبت و ضمن تعیین مدت زمان لازم برای اصلاح موارد ثبت شده ، برای اکیپ عملیاتی برای اجرا ارسال می شود.

رودباری ابراز کرد : گروه عملیاتی نیز در قالب اکیپ کارشناسان اجرایی به اصلاح نواقص اقدام و گزارش امور انجام شده را را همراه با مستندات در سیستم ثبت می نمایند و البته نتیجه کار اکیپ اجرایی باید در بازدید نهایی توسط  اکیپ متخصص تایید شود .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: با ثبت فعالیت های راهداران در سامانه مذکور امکان نظارت بر چگونگی  فعالیت راهداران در سطح راه های کشور برای مسئولین نیز فراهم خواهد بود.

وی گفت: بر اساس شیوه نامه ارسالی بازدید و کنترل  راه های کشور توسط اکیپ های نظارتی ، شهرستان ها روزانه 200 کیلومتر را به صورت متناوب مورد بازدید قرار می دهند تا بتوانند با ثبت نواقص جاده ای در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات جاده ای  اقدام و تردد ایمن جاده ها را فراهم آورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و نقش تابلوها در جاده ها اشاره کرد و گفت: تابلوها نقاشی های جاده هستند و بایدبا قرارگرفتن در موقعیت مناسب، تصویر مشخص و منظم  پیام خود را به راننده منتقل کنند .

وی همچنین از روسای شهرستان ها، کارشناسان و راهداران به عنوان متخصصین با تجربه یاد کرد و تاکید کرد در بازدیدها هر جایی که احتمال تصادف وجود دارد مشخص و با انواع تدابیری که به نظر می رسد گزارش کنید.

رودباری ایمن سازی جاده ها را از اهم امور راهداری تلقی کرد و گفت همه ما راهداران موظف هستیم با دیدگاه تخصصی و علمی از فرصت ها بهره گرفته و با ایجاد عوامل باز دارنده از تخلفات و حوادث جاده ای پیشگیری کنیم .

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن