Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث مستأجر،‌ صاحبخانه پیرش را گروگان گرفت

مستأجر،‌ صاحبخانه پیرش را گروگان گرفت

چند روز پیش مردمیانسالی به دادسرای امور جنایی تهران رفت و خبر از ناپدید شدن یکی از اقوامش را داد.

به گزارش "همدان نیوز"، وي به قاضي سهرابي بازپرس شعبه نهم گفت: يكي از اقوامم پيرمرد ثروتمندي است كه به تنهايي در خانه‌اش در شمال تهران زندگي مي‌كند. چند روزي است كه هرچه با او تماس مي‌گيرم پاسخم را نمي‌دهد. سابقه نداشت كه او جواب زنگ هايم را ندهد، حتي به خانه‌اش رفتم اما كسي در را باز نكرد. از همسايه‌ها هم پرس و جو كردم و آنها گفتند كه چندروزي است او را نديده‌اند.

به‌دنبال اظهارات اين مرد گروهي از كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران جست و جوي خود را آغاز كردند و متوجه شدند كه ناپديد شدن پيرمرد كاملا مشكوك است. هيچ‌يك از آشنايانش از او خبر نداشتند و احتمال داشت كه بلايي سرش آمده باشد. در بررسي مكالمات پيرمرد مشخص شد كه آخرين بار مستأجر او با وي تماس گرفته است. به اين ترتيب مستأجر جوان بازداشت شد و در تحقيقات راز ناپديد شدن پيرمرد را فاش كرد. او مدعي شد بر سر مبلغ اجاره با پيرمرد اختلاف پيدا كرده و با هم درگير شده‌اند و پس از آن نقشه آدم‌ربايي كشيده است.

وي گفت: براي انتقام، 3 آدم‌ربا اجير كردم و براي اجراي اين نقشه، پيرمرد را به بهانه صحبت درخصوص مبلغ كرايه به يكي از پارك‌هاي شمال تهران كشاندم. 3جوان اجير شده خود را پليس جازدند و وقتي خداحافظي كرديم، سراغش رفتند و او را سوار ماشين كردند. در بين راه آمپولي به وي تزريق كردند كه پيرمرد بيهوش شد. ادامه نقشه اين بود كه پيرمرد را به كلبه‌اي جنگلي در شمال كشور ببرند و در آنجا كارت عابربانكش را به همراه رمز آن بگيرند. برنامه ما اين بود كه هرچه پول گيرمان آمد بين هم تقسيم كنيم.

با اعترافات و راهنمايي اين مرد مأموران راهي كلبه جنگلي شدند و پي بردند كه آدم‌ربايان اجير شده وقتي متوجه شدند كه طراح نقشه دستگير شده، گروگان را رها كرده و خودشان فراري شده‌اند. در ادامه گروگان پيدا شد و با تحقيق از او مشخص شد كه آدم‌ربايان 10روز وي را در كلبه‌اي زنداني كرده و با تهديد رمز كارت عابربانكشان را از او گرفته‌اند.

بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه متهمان با كارت عابربانك گروگان به صرافي رفته و تعدادي سكه به مبلغ 200ميليون تومان خريده‌اند. كارآگاهان در قدم بعدي سراغ صرافي رفتند و با اطلاعاتي كه در ادامه به‌دست آمد مخفيگاه متهمان را شناسايي كردند. آنها يكي پس از ديگري دستگير شدند و آخرين عضو اين باند هم چهارشنبه گذشته به دام پليس افتاد. آنها به آدم‌ربايي اقرار كردند و انگيزه خود را مشكلات مالي و رسيدن به پول دانستند.به گزارش همشهري، هم‌اكنون متهمان با قرار قانوني در اختيار كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران قرار گرفته‌اند و تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن