Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث از مصدومیت 6 نفر در گنجنامه تا آتش‌سوزی انبار مواد غذایی در مریانج

حوادث چند روز اخیر شهر همدان به روایت آتش‌نشانان؛
از مصدومیت 6 نفر در گنجنامه تا آتش‌سوزی انبار مواد غذایی در مریانج

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از اعزام نیروهای این سازمان به محل پنج حادثه در شهر همدان در روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان، در روزهای گذشته نیروهای عملیاتی این سازمان برای امدادرسانی به پنج حادثه اعزام شدند.

تصادف در جاده گنجنامه با 6 نفر مصدوم

در حادثه برخورد دو دستگاه سواری ال 90 و پژو 405 در جاده گنجنامه 6 نفرمصدوم شدند.

ساعت 14 و 10 دقیقه روز دوشنبه 21 تیرماه در پی تماس شهروندان وقوع تصادف بین دو دستگاه خودروی سواری به سامانه 125گزارش شد.

با دریافت این خبر یک اکیپ عملیاتی با 3 آتش‌نشان از ایستگاه شماره 19 به نشانی اعلام شده در جاده گنجنامه اعزام شده و مشاهده کردند خودرو سواری ال 90 که از گنجنامه به سمت پایین در حرکت بوده وارد لاین مخالف شده و به صورت رخ به رخ با یک دستگاه سواری 405 برخورد کرده است.

آتش نشانان که در کمتر از 5 دقیقه به محل حادثه رسیده بودند پس از قطع برق هر دو خودرو و ایمن‌سازی محل با کمک عوامل اورژانس 6 مصدوم حادثه را از داخل خودروهای حادثه دیده خارج وبه عوامل اورژانس تحویل دادند.

بر اساس این گزارش در حالی که آتش‌نشانان و سایر عوامل مشغول امدادرسانی به مصدومان حادثه بودند یک دستگاه سواری تیبا نیز که با سرعت از گنجنامه به سمت پایین در حرکت بود از مسیر منحرف و پس از خروج از جاده با شدت به یکی از درختان حاشیه پیاده رو برخورد کرد.

لازم به ذکر است مسیر گنجنامه به همدان  از نقاط حادثه خیز محدوده شهر همدان است که به دلیل موقعیت خاص جاده،پرتردد بودن به ویژه در ایام تعطیل و سرعت بالای خودرو ها در مسیر برگشت در سالهای اخیر بستر حوادث مرگبار متعددی بوده است. این موضوع با توجه به افزایش تردد به دلیل حضور گردشگران در فصل تابستان و بالا رفتن احتمال وقوع سوانح رانندگی  نیازمند چاره‌اندیشی  فوری مسئولان است.

3 مصدوم در حادثه برخورد دو سواری پراید

حادثه برخورد دو سواری پرایدبرخورد دو دستگاه خودروی سواری پراید در جاده ملایر - همدان 3 مصدوم برجای گذاشت.

ساعت 8 و 10 دقیقه صبح روز سه شنبه وقوع تصادف بین دو دستگاه پراید در جاده ملایر به سامانه 125 گزارش شد.

با دریافت این گزارش اکیپ عملیاتی ایستگاه شماره 16 با 3 نفر آتش‌نشان به نشانی اعلام شده  در جاده روستای آب‌هندو اعزام شد.

آتش‌نشانان پس از حضور در محل حادثه ضمن ایمن‌سازی صحنه برای پیشگیری از آتش‌سوزی احتمالی اقدام به خارج کردن 3 مصدوم سانحه و تحویل آنان به پرسنل اورژانس نمودند.

در این حادثه یکی از خودروهای حادثه دیده بدون توجه و رعایت حق تقدم عبور از جاده فرعی وارد جاده اصلی روستایی شده و با خودرو دیگری که در مسیر اصلی در حرکت بوده برخورد کرده است.

لازم به ذکر است در این حادثه یکی از آتش‌نشانان که در شیفت استراحت به سر می‌برد هنگام عبور از محل حادثه و مشاهده صحنه با احساس مسئولیت به کمک حادثه دیدگان شتافته و تا رسیدن اکیپ اعزامی اقدامات اولیه امدادی را انجام داد.

حضور به موقع آتش‌نشانان مانع از آتش گرفتن پراید شد

آتش‌نشانان ایستگاه شماره 19 همدان با حضور به موقع مانع از آتش‌سوزی سواری پراید شدند.

ساعت 23 و 45 دقیقه سه‌شنبه یکی از ماموران نیروی انتظامی که هنگام گشت زنی در محدوده بلوار ارم متوجه خروج دود از یک دستگاه خودرو پارک شده در حاشیه خیابان شده بود طی تماس تلفنی با سامانه 125 ماجرا را گزارش کرد.

با دریافت این خبر اکیپ عملیاتی ایستگاه شماره 19 با 3 نفر آتش‌نشان به محل حادثه اعزام و در مدت زمان کمتر از 2دقیقه خود رابه نشانی اعلام شده در اطراف شهربازی رنگین کمان رساندند.

ماموران آتش‌نشانی با حضور در محل با مشاهده دود و بوی سوختگی از داخل موتور یک دستگاه سواری پارک شده بلافاصله با قطع جریان برق و ایمن‌سازی مانع از آتش‌سوزی خودرو شدند.

گفتنی است حضور به موقع و واکنش سریع و اصولی آتش‌نشانان  تقدیر و قدردانی مالک خودرو را به دنبال داشت.

آتش‌سوزی انبار موادغذایی با کمک آتش‌نشانان همدان مهار شد

ماموران آتش‌نشانی همدان که بادریافت پیام کمک خواهی آتش‌نشانی مریانج در قالب دو اکیپ عملیاتی به جاده کرمانشاه اعزام شده بودند آتش‌سوزی انبار مواد غذایی و شوینده را مهار کردند.

ساعت 19 و 43 دقیقه سه شنبه عوامل آتش‌نشانی مریانج که برای خاموش‌کردن حریق یک انبار به جاده کرمانشاه اعزام شده بودند به دلیل احتمال گسترش آتش سوزی با سامانه 125 همدان تماس گرفته و درخواست نیروی کمکی کردند.

با دریافت این خبر دو اکیپ عملیاتی از ایستگاه‌های مرکزی و 14 با 6 نفر آتش‌نشان به محل  اعلام شده واقع در جاده کرمانشاه روبروی پادگان قهرمان اعزام شدند.

اکیپ‌های اعزامی با حضور در صحنه حادثه بلافاصله عملیات خود را آغاز کردند و طی 20 دقیقه با مهار آتش‌سوزی مانع از سرایت آن به سایر قسمت‌های انبار شدند.

لازم به ذکر است سازمان آتش‌نشانی همدان در صورت اعلام نیاز سازمانهای آتش‌نشانی شهرستان‌ها و حتی استان‌های دیگر احساس مسئولیت کرده و با اعزام نیرو و تجهیزات در سریعترین زمان ممکن به یاری آنها می‌شتابد.

نشت گاز ال پی جی سواری پیکان را به آتش کشید

آتش‌سوزی یک دستگاه خودروی سواری پیکان که به دلیل نشت گاز ال پی جی دچار حادثه شده بود سه گروه از آتش‌نشانان همدان را به محل حادثه کشاند.

ساعت 8 و 20 دقیقه روز سه شنبه 22 تیرماه یکی از شهروندان در تماس با سامانه 125 از آتش گرفتن خودرو سواری خود خبر داد.

با دریافت خبراین حادثه دو اکیپ عملیاتی از ایستگاه مرکزی و یک اکیپ از ایستگاه  14 به همراه8 نفر آتش‌نشان به نشانی اعلام شده در بلوار آیت الله نجفی اعزام شدند.

آتش‌نشانان که در مدت زمان 4 دقیقه خود را به محل حادثه رسانده بودند با مشاهده یک دستگاه خودرو سواری پیکان که شعله های آتش تمام قسمتهای داخل و بیرون آن را در برگرفته بود بلافاصله عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند.

پس از چند دقیقه آتش‌سوزی به طور کامل مهار شد و ماموران آتش‌نشانی با تخلیه مخزن گاز و قطع جریان برق خودرو و همچنین ارائه توصیه های لازم به مالک خودرو و با اطمینان از ایمنی کامل صحنه حادثه به ایستگاه بازگشتند.

مالک خودرو درباره علت و نحوه وقوع حادثه به آتش نشانان گفت: لحظاتی پیش از حادثه با استشمام بوی گاز متوجه وجود نقص در سیستم سوخت خودرو شدم اما قبل از اینکه برای رفع آن  اقدام کنم خودرو در حال حرکت بطور ناگهانی آتش گرفت و من نیز با متوقف کردن خودرو و فاصله گرفتن از آن با سازمان آتش‌نشانی تماس گرفتم.

لازم به ذکر است طی 24 ساعت گذشته شهروندان 460 بار با سامانه 125 تماس گرفته اند که از این تعداد تماس 17 مورد منجر به عملیات شده،23 مورد جهت راهنمایی،40 تماس اشتباه و متاسقانه 380 مورد مزاحمت بوده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن