Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی هزار و ۸۰۰ زائر از همدان به مرقد مطهر امام خمینی (ره) اعزام شدند

هزار و ۸۰۰ زائر از همدان به مرقد مطهر امام خمینی (ره) اعزام شدند

فرماندار همدان گفت: هزار و ۸۰۰ زائر از این شهرستان برای شرکت در مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به مرقد مطهر امام راحل اعزام شدند.

به گزارش "همدان نیوز"، مسلم مخفی ضمن گرامیداشت ایام رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد افزود: به منظور حضور علاقه مندان در مرقد امام ره و بهره مندی از سخنان ارزشمند خلف صالح امام راحل (ره) این تعداد زائر در قالب پنج کاروان و ۸۰ دستگاه اتوبوس از شهرستان همدان به مرقد امام خمینی (ره) اعزام شدند.

فرماندار همدان با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و تبیینی برای شرکت کنندگان در این مراسم اظهار داشت: همچنین در ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) در اقصی نقاط شهرستان، بخش ها و روستاها نیز برنامه های مختلفی توسط گروه های مردمی در حال برگزاری است و اوج قدرشناسی مردم عزیز از امام راحل به منصه ظهور می رسد.

مخفی تصریح کرد: تبیین شخصیت والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای نسل جوان و تجدید میثاق با امام راحل و رهبر معظم انقلاب هدف اصلی اجرای این برنامه است.

وی ادامه داد: هیچگونه هزینه ای از افراد برای عزیمت به حرم امام راحل دریافت نمی شود و پیشنهاد شده بسته های فرهنگی شامل کتاب های سیره و شخصیت امام و وصایای امام خمینی(ره) تهیه و در اختیار زائران قرار بگیرد.

فرماندار همدان اظهار داشت: در طول انجام این سفر زیارتی گروه های ویژه‌ای از پلیس راه، جمعیت هلال احمر، علوم پزشکی، ستاد مدیریت بحران و راه و شهرسازی استان برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی کاروان‌ها را طی مسیر رفت و برگشت همراهی می کنند.

مخفی با اشاره به اعزام ۵۰۰ نفر زائر در سال گذشته یادآور شد: سی و چهارمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از سه سال وقفه به واسطه فراگیری ویروس کرونا امسال با شور خاصی برگزار می شود.

به گفته مسئول کمیته اعزام ستاد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در همدان، سهمیه این استان برای اعزام به مرقد مطهر امام راحل با سه برابر افزایش به ۶ هزار نفر رسیده است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن