Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی اخذ 181 جلد سند مالکیت موقوفات در استان همدان

اخذ 181 جلد سند مالکیت موقوفات در استان همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون در راستای اجرای تفاهم نامه با سازمان ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی استان و با هدف اخذ سند مالکیت برای املاک بدون سند مالکیت ۱۸۱ جلد سند مالکیت اولیه برای موقوفات دریافت شد.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر اخذ سند مالکیت برای این تعداد موقوفه، ۷۹ سند دفترچه‌ای قدیمی موقوفات با مساحت ۲ هزار و ۵۸۲.۹ هکتار نیز به اسناد تک برگ جدید تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اخذ اسناد مالکیت از ضروری‌ترین اقدامات اوقاف در راستای تثبیت مالکیت موقوفات است و در چند سال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در راستای تفاهم نامه با منابع طبیعی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون هزار و ۴۰۷.۸ هکتار از اراضی مورد اختلاف استان تعیین تکلیف شد تصریح کرد: بر همین اساس ۱۲ پلاک با مساحت هزار و ۴۰۷.۸ هکتار سهم موقوفات استان تعیین تکلیف شد.

به گفته وی این اقدامات مستمر در راستای سند دار کردن انجام می شود و نقش بسزایی در جلوگیری از موقوفه‌خواری و تجاوز سوءاستفاده ‌گران از اراضی موقوفه دارد.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی در خصوص حوزه سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱، ۹ طرح سرمایه گذاری در سطح استان همدان با متراژ عرصه ۲۶ هزار و ۹۶۲ و زیربنای قابل احداث ۳۳ هزار و ۶۵۸ متر مربع در دست اجرا است که سه طرح از آن با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد و منبع مالی آن تامین شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در پشت بام حسینیه باغ بهشت همدان نیروگاه خورشیدی با متراژ ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت تولید ۱۵ کیلو وات برق راه اندازی شد و طی قراردادی با وزارت نیرو اجاره بها به اوقاف پرداخته می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: سرمایه گذاری موقوفه مجتمع مبل و منبت به متراژ ۱۳ هزار و ۸۷۰ مترمربع، فروشگاه بزرگ هایپر مارکت به متراژ چهار هزار و ۹۸۰ مترمربع و جایگاه ۲ منظوره سوخت به متراژ سه هزار و ۳۰۰ مترمربع  در سال جاری در شهرستان ملایر در دست اقدام است که منابع مالی آن تامین شده است.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل فرهنگی در بقاع متبرکه طرح های آرامش بهاری، دست های مهربانی، زائران حرم حسینی، زائران حرم رضوی، مهر تندرستی، نشاط معنوی، بصرت عاشورایی، مهر تحصیلی، پیوند آسمانی، ضیافت الهی و شمیم خدمت در سالجاری در استان همدان اجرا شده است.

وی ورود به عرصه‌های نوین وقف را از جمله ضروریات امروز دانست و اظهار داشت: باید بر اساس نیاز روز و با توجه به تغییر در سبک زندگی نوع وقف‌ها به روزرسانی شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن