Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی تشکیل 11 هزار کلاس درس در مدارس دولتی همدان

تشکیل 11 هزار کلاس درس در مدارس دولتی همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: بر اساس پیش بینی صورت گرفته سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ، ۱۱ هزار و ۳۷۸ کلاس درس در مدارس دولتی برای دانش آموزان استان تشکیل خواهد شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، محمود نقوی در دومین نشست اعضای ستاد پروژه مهر۱۴۰۱ آموزش و پرورش افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۴۰۷ کلاس درس در مدارس ابتدایی، ۲ هزار و  ۶۹۷ کلاس درس در دوره متوسطه اول و ۲ هزار و  ۲۷۴ کلاس درس در دوره متوسطه دوم خواهد بود.

وی کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی را از چالش های پیش روی آموزش و پرورش استان همدان برای آغاز سالتحصیلی آینده عنوان کرد و افزود: با جدیت در تلاش برای مدیریت موضوع هستیم.

نقوی تاکید کرد: با توجه به نیروی انسانی موجود برای پوشش کامل کلاس های درسی در مدارس استان، کمبود نیروی انسانی باید به طرق مختلف و قانونی تامین شود.

وی تصریح کرد: نظارت و پیگیری جدی درخصوص ثبت نام دانش آموزان در مدارس و روند تحویل کتاب به دانش آموزان باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد تا هیچ دانش آموز محروم از تحصیل در مدارس نداشته باشیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ایجاد فضایی آرام و شاد برای شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱ را از مهمترین برنامه های پروژه مهر دانست و خاطر نشان کرد: باید اقدامات مؤثری صورت پذیرد تا نقش و خاطره این روز به یادماندنی در خاطر دانش آموزان ماندگار بماند.

برگزیدگان جشنواره «نوجوان سالم» معرفی شدند

نقوی از معرفی برگزیدگان جشنواره «نوجوان سالم» در همدان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰ دوره از جشنواره نوجوان سالم برگزار شده است و تجارب و درس‌های مختلفی از چالش‌ها و فرصت‌ها و نیز چارچوب فنی و اجرایی آن کسب شده است.

وی ادامه داد: در رشته‌های داستان نویسی، انشا، نقاشی، موشن گرافی، پویانمایی، فیلم کوتاه و روزنامه دیواری  ۱۳۵برگزیده استانی دانش آموزان و ۴۲ نفر از فرهنگیان و اولیا برگزیده شدند که از این تعداد ۳۶ اثر در بخش دانش آموزی و ۱۲ اثر در بخش فرهنگیان به جشنواره کشوری راه یافتند.

به گفته وی شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا دانش آموزان هستند که در بخش‌های مختلف خلاقیت‌های دانش آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه محور از جمله کانون‌های یاریگران زندگی آثار و دستاوردهای خود را ارائه می‌دهند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن