Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی افزایش زیر بنای کتابخانه های عمومی استان همدان

افزایش زیر بنای کتابخانه های عمومی استان همدان

از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون زیربنای کتابخانه‌ها از ۴۵ هزار و ۸۷۱ مترمربع به ۴۸ هزار و ۴۷۹ مترمربع رسیده است.

به گزارش "همدان نیوز"، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اینکه برنامه اجرایی – عملیاتی سال ۱۴۰۱ اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تدوین شده و در دستور کار قرار گرفته است گفت: با افزایش تعداد منابع اطلاعاتی از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نسخه به یک میلیون و ۴۱۳ هزار نسخه، سرانه کتاب نسبت به جمعیت به ازای هر ۱۰۰ نفر از ۷۸ نسخه به ۸۱ نسخه رسیده است.

عاطفه زارعی، افزود: پس از کاهش همه گیری بیماری کرونا تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی از ۲۸ هزار و ۸۴۱ نفر به ۵۸ هزار و ۶۸ عضو فعال افزایش یافته است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶۴۰ هزار نسخه کتاب به همت افراد حقیقی و حقوقی به کتابخانه‌های عمومی استان همدان اهدا شده است.

همچنین اعضای ۲۲ کتابخانه عمومی در سراسر استان به صورت رایگان به پایگاه اطلاعاتی نورمگز با بیش از ۱۸۰۰۰۰۰ مقاله دسترسی دارند. در دوران شیوع بیماری کرونا نیز کتابخانه‌ها اجازه تعطیلی فرآیند کتابخوانی را ندادند و بیش از ۲۵ هزار فعالیت فرهنگی در فضای مجازی به انجام رساندند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: در طول فعالیت دولت سیزدهم در یک سال گذشته، طرح های عمرانی با زیربنای ۳ هزار ۶۶۸ مترمربع شامل تعمیر و بهسازی کتابخانه آیت الله بهاری با ۷۹۰ مترمربع زیر بنا، توسعه کتابخانه شهید مطهری با ۳۳۰ متر مربع زیربنا، افتتاح کتابخانه شهید مظاهری با یک هزار و ۴۰۸ متر مربع زیر بنا و افتتاح سالن مطالعاتی آرمان توسط بخش خصوصی با ۸۸۰ متر مربع زیربنا به بهره برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ساخت دو کتابخانه روستایی در شهرستان همدان با همکاری بانک پاسارگاد، بهسازی کتابخانه شهید مدرس، ساخت کتابخانه در روستای عبدالرحیم، توسعه کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) شهر مهاجران، بهسازی کتابخانه فجر صالح آباد، راه اندازی کتابخانه سیار روستایی، ساخت کتابخانه در روستای نگارخاتون، راه اندازی کتابخانه در روستای توچغاز و چندین طرح در شهرستان‌های مختلف استان در دستور کار قرار دارد و  پیش بینی می‌شود از مجموع ۵ هزار و ۴۰۰ متر مربع طرح تعریف شده در پایان سال جاری ۶۴۰ متر مربع محقق شود./ صدا و سیما

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن