Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی حضور هنرمندان ۵ کشور در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ و نوجوان همدان

حضور هنرمندان ۵ کشور در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ و نوجوان همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از حضور هنرمندان پنج کشور در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مسعود ویژه در جلسه ستاد استانی بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان همدان که با حضور دستگاه های اجرایی، در استانداری همدان برگزار شده بود با اشاره به اینکه زمان برگزاری جشنواره در سال‌های اخیر همزمان با روز جهانی کودک در مهرماه بود، افزود: سال گذشته تاریخ برگزاری جشنواره به دلیل شیوع کرونا تغییر کرد و به تاخیر افتاد.

وی با بیان اینکه جشنواره بیست‌وهفتم یکم تا ششم تیرماه در کهن‌شهر همدان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برگزاری مطلوب جشنواره هماهنگی بین دستگاه‌های زیربط را می‌طلبد.

ویژه با اشاره به اینکه شعار جشنواره امسال "تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال" است، تصریح کرد: هدف از این شعار حمایت از آثار هنری خلاق و تربیت نسل آینده بر اساس اصول ایرانی، اسلامی است.

وی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان همدان را  جزء ۱۶ رویداد معتبر بین‌المللی در حوزه تئاتر دانست و گفت: برگزاری جشنواره به لحاظ دیده شدن استان و شهر همدان و جذب اعتبارات بین‌المللی نقطه عطفی است.

ویژه در ادامه به دو بخش رقابتی و غیررقابتی جشنواره اشاره کرد و افزود: گروه رقابتی شامل بخش‌های خردسال، کودک، نوجوان، خیمه شب‌بازی و نمایشنامه‌خوانی و گروه غیررقابتی شامل بخش‌های بین‌الملل، تئاتر فراگیر، میهمان، پژوهش، کارگاه‌های آموزشی، ‌نقد و بررسی است.

رئیس بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با اعلام اینکه در این دوره از جشنواره پنج کشور ایتالیا، ارمنستان، یونان، ترکیه و عراق حضور دارند، بیان کرد: حدود ۷۰ گروه نمایشی به بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان همدان راه یافته‌ اند.

وی با تأکید بر اینکه تمرکززدایی از مرکز استان و گستردگی نمایش آثار در تمام شهرستان‌ها یکی از اهداف جشنواره است، عنوان کرد: در طول جشنواره توجه ویژه‌ای به هنرمندان بومی داریم و برای ارتقای سطح هنری آنها برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده است.
ویژه بزرگ‌ترین هدف جشنواره را اشاعه شور و نشاط کودکان عنوان کرد و گفت: حضور شخصیت‌های بین‌المللی در جشنواره فرصت خوبی برای ارتقا سطح علمی و آموزشی هنرمندان استان است.

وی اضافه کرد: اجرای نمایش‌های خیابانی، ‌بخش‌های اصلی، پخش همزمان جشنواره از طریق تلوبیون و پخش زنده برنامه‌های گفت‌وگو محور در فضای مجازی و برخی از شبکه‌های تلویزیونی از ویژگی‌های این دوره از جشنواره است.

ویژه در ادامه مطرح کرد: ۱۰ سالن اجرای نمایش در سطح شهر همدان و ‌۹ سالن در تمام شهرستان‌ها برای اجرای نمایش‌های بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دو ‌محوطه نیز برای تئاتر خیابانی در نظر گرفته شده است، افزود: ۳۱ خردادماه مراسم افتتاحیه مردمی و ۶ تیرماه آیین اختتامیه برگزار خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن