Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی ستاد کرونا با برگزاری مراسم محرم موافقت کرد

ستاد کرونا با برگزاری مراسم محرم موافقت کرد

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کمیته کارشناسی ستاد کرونا برگزاری عزاداری محرم را تایید کرده و دستورالعملی هم تهیه شده است، امیدواریم ستاد ملی مقابله با کرونا شنبه دستورالعمل نهایی را تصویب و ابلاغ کند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، رضا عزت زمانی با اشاره به جلسات برگزار شده در خصوص مراسم‌های دهه ولایت، دعای عرفه و عزاداری ماه محرم، اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برگزاری عزاداری محرم را منوط به تصمیم‌گیری کمیته تخصصی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی و ... کرده بود که در این کمیته، برگزاری عزاداری محرم و تعظیم شعائر حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی مردم مطابق تجربه موفق سال گذشته به تصویب رسید.
وی با اشاره به اینکه در این کمیته دستورالعمل برگزاری مجالس شادی در دهه ولایت، دعای عرفه و همچنین عزاداری محرم به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: برگزاری این برنامه‌ها در این کمیته همچون شرایط ماه رمضان امسال به طور مثال در شهرهای قرمز با اولویت برگزاری در فضای باز به تصویب رسیده است. تعیین و تایید موقعیت مکانی هیأت‌ها براساس این دستورالعمل توسط کارشناسان وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات اسلامی انجام خواهد شد.
عزت زمانی گفت: قرار است روز شنبه ۲۶ تیرماه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور در خصوص دستورالعمل برگزاری این مراسم‌ها به خصوص عزاداری ماه محرم تصمیم‌گیری و دستوالعمل نهایی تصویب شود و انتظار داریم دولت به عقلانیت مردم مومن کشور اعتماد کند.
وی با اشاره به برنامه‌های محتوایی طراحی شده برای ایام شادی در دهه ولایت و عزاداری در ماه محرم امسال، یادآور شد: ستاد ملی و استانی برای تصمیم‌گیری در این خصوص در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شده است. بنا داریم در کنار تعظیم شعائر حسینی با همت هیأت‌های مذهبی و مردم در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی و رفع مشکلات مردم نیز قدم‌هایی برداریم که برای این امر بسته‌های محتوایی تهیه شده است./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن