Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی دیوان حافظ پرفروش‌ترین کتاب پس از قرآن کریم است

دیوان حافظ پرفروش‌ترین کتاب پس از قرآن کریم است

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: دیوان حافظ پس از قرآن کریم پرنشرترین و پرفروش‌ترین کتاب در کشور است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، هادی شیرمحمدی در آیین گرامیداشت روز حافظ که در مجتمع شهید آوینی همدان برگزار شد، اظهار داشت: بیستم مهرماه امسال فرصتی است که به صورت شاخص به حافظ به عنوان یکی از فرهیختگان فرهنگ و ادب فارسی بپردازیم.

وی ادامه داد: شاید بتوان گفت درخشان ترین ستاره فرهنگ و هنر فارسی حافظ است و د قرون گذشته توانسته در ابعاد ذهن و قلب مردم نفوذ داشته باشد.

شیرمحمدی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم با سخنان حافظ ارتباط برقرار کرده اند، یادآور شد: پس از قرآن کریم، دیوان حافظ پرنشرترین و پر فروش‌ترین کتاب است و حرمت این کتاب همواره پاس‌داشته شده است.

وی ادامه داد: توصیف حافظ نه در داخل کشور سر داده شده بلکه یک شخصیت بین‌المللی است و در ارکان ادبیات جهان از این شخصیت نام برده شده و گوته خود را از پیروان حافظ می‌داند.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تاکید کرد: وظیفه ما این است که یاد این فرهیخته بزرگ را به واسطه شعر سرودن بر اساس اوج زبان فارسی و همچنین معارف حافظ که برگرفته از قرآن کریم است، گرامی بداریم.

گفتنی است آیین گرامیداشت حافظ با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، خانه شعر و ادب استان و انجمن حافظ‌خوانی و با حضور علاقمندان به فرهنگ و ادب فارسی برگزار شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن