Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی هزینه 400 میلیون تومانی در همدان برای پذیرایی از زائران اربعین

هزینه 400 میلیون تومانی در همدان برای پذیرایی از زائران اربعین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: امسال ۴۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات استان همدان برای پذیرایی و ارائه خدمات به زوار کربلا در ایام اربعین حسینی هزینه خواهد شد.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام محمد کاروند با اشاره به خدمات‌رسانی به زوار کربلا در مسیر رفت و برگشت، عنوان کرد: امسال اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان موکبی در کربلا برپا نکرد اما با تکلیف از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در مرز میر جاوه زاهدان به زوار خدمات ارائه می دهد.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به اینکه موکب مرز میرجاوه ۷۰ هزار زائر را در مسیر رفت و ۷۰ هزار زائر را در مسیر بازگشت پذیرایی می‌کند، گفت: تاکنون ۳۵ تن خشکبار و مواد غذایی در پشتیبانی از زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان به مرز میرجاوه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان موکب فاطمه الزهرا(س) در شهرستان ملایر، موکب حضرت زینب (س) در حسینیه کوهینی‌ها، موکب «مهر ماندگار» در فامنین و موکب شهید قهاری در گردنه اسدآباد فعال شده است، گفت: خدمات رسانی به زوار در این موکب ها ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد موقوفات همدان مرتبط با برگزاری مراسم عزاداری برای سیدالشهدا(ع) است، گفت: تا پایان بازگشت زوار اربعین حسینی از عراق، ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان هزینه پذیرایی زوار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند بابیان اینکه در دهه آخر صفر ۲۵ مبلغ از شهر قم برای امر تبلیغ به حسینیه‌ها و مساجد استان همدان اعزام می شوند، گفت: همزمان با روز اربعین حسینی در بقاع متبرکه شاخص همدان مراسم عزاداری برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: در روز رحلت پیامبر اکرم(ص) زیارت حضرت رسول (ص) در بقاع متبرکه قرائت خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن