Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی باید در مورد کنسرت‌های موسیقی در همدان ذهنیت‌زدایی شود/ پیگیری برای بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان

باید در مورد کنسرت‌های موسیقی در همدان ذهنیت‌زدایی شود/ پیگیری برای بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: باید در خصوص برگزاری کنسرت‌های موسیقی در همدان ذهنیت‍‌‌‌ زدایی شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، علیرضا درویش نژاد در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد خبرنگار شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: پویایی، نشاط و ایجاد جریان سیال برای رسیدن به توسعه از ویژگی‌های رسانه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تاریخ همدان غنای بالایی دارد، یادآور شد: شخصیت‌های فاخری در این استان به ظهور و بروز رسیده‌اند و  همدان در شاخص‌های فرهیختگی جایگاه والایی دارد.

درویش نژاد با تأکید بر اینکه همدان نسبت به بسیاری از استا‌ن‌ها عقب ماندگی فرهنگی نداشته و رشد خوبی را در زیرساخت‌های فرهنگی داشته است، خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به عنوان برند همدان از توسعه این استان خبر می‌دهد.

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه سیاست گذاری‌های کلان تا سال 1400 برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که باید بتوانیم این سیاست‌ها را محقق کنیم و در این برنامه توقعات بالایی از همدان می‌رود.

درویش نژاد با بیان اینکه یکی از اهداف کلان وزارت ارشاد استفاده از مشارکت مردمی است، گفت: در حوزه فرهنگ و هنر تصدی‌گری دستگاه‌های دولتی باید کاهش یابد و تمام رویدادهای فرهنگی باید در این مسیر انجام شود.

وی تأکید کرد: استمرار روابط و تعامل روان با جامعه مطبوعاتی از اهداف فرهنگ و ارشاد اسلامی است و انسجام بین دستگاه‌های فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به توجه به پژوهش در تمام حوزه‌های فرهنگی، اظهار داشت: در صورت وجود پژوهش نگاه اندیشمندانه در برنامه ریزی‌ها حاکم خواهد شد.

درویش‌نژاد با تأکید بر بسترسازی و حمایت از رسانه‌ها، یادآور شد: فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص دغدغه مسکن خبرنگاران می‌تواند در راستای واگذاری زمین به اهالی رسانه اقدام کند.

وی همچنین تصریح کرد: اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به خبرنگاران نیز در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول به استفاده از ظرفیت صندوق هنرمندان اشاره کرد و افزود: پیگیری مشکلات بیمه خبرنگاران نیز از الزامات و برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌رود که اجرای آن را خانه مطبوعات بر عهده خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت‌های مالی رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: ایجاد فرهنگسرای رسانه برای تأمین رایگان مکان استقرار رسانه‌ها یکی از برنامه‌های ما به شمار می‌رود.

درویش‌نژاد نگاه خود به مطبوعات را نگاه متعالی دانست و افزود: فرهنگ و ارشاد از طریق خانه مطبوعات از مشارکت خبرنگاران در تصمیم گیری‌ها استفاده خواهد کرد.

وی تأکید کرد: من از جایگاه حقوقی خبرنگاران برای حمایت از این قشر دفاع خواهم کرد.

وی انتشار نامنظم را یکی از دلایل عدم اختصاص آگهی به برخی رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: در کلیت توزیع آگهی بین رسانه‌های مکتوب سعی بر این است که عدالت رعایت شود تا بتوان مشکلات را تا حدودی برطرف کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه دولت در احداث سینماها ورود نخواهد کرد، گفت: فرهنگ و ارشاد تنها در تسهیل مجوزها و اختصاص زمین به بخش خصوصی کمک خواهد کرد.

علیرضا درویش نژاد با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در رویداد همدان 2018 کمک‌های لازم را خواهد کرد، یادآور شد: قرار است فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی خود را برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری اعلام کند.

وی ادامه داد: در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و میزبانی از 300 میهمان فرهنگی در این جریان، معرفی ظرفیت‌ها در راستای همدان2018  انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه کنسرت‌ها در ایجاد نشاط اجتماعی بسیار اثرگذار هستند، اظهار داشت: کنسرت‌ها در بازداری از ناهنجاری‌ها نیز تأثیر فراوانی دارند و نباید این نقش را نادیده گرفت.

درویش‌نژاد افزود: باید در خصوص کنسرت‌های موسیقی ذهنیت‌زدایی صورت بگیرد و نگرش‌ها تغییر یابد.

وی با بیان اینکه کنسرت‌های موسیقی باید برگزار شود، اظهار داشت: عده‌ای از قانون خبر ندارند که باید به آن‌ها اطلاع داده شود و عده‌ای نیز دلسوزی می‌کنند که باید نگرش‌‎ها به این افراد نیز توضیح داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: صدور مجوز برگزاری کنسرت‌ها به مدیران فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها سپرده شده است.

وی اولویت صدور مجوز کنسرت را مختص گروه‌های موسیقی بومی دانست و افزود: با این وجود برگزاری کنسرت دیگر خواننده‌ها نیز در استان منع قانونی ندارد اما اولویت با گروه‌های بومی است.

درویش‌نژاد با بیان اینکه کار آموزشگاه‌های موسیقی برگزاری کنسرت نیست، گفت: باید شرکت‌هایی که در اساسنامه آنها اجرای کنسرت قید شده است، در این زمینه اقدام کنند و شرکت‌ها می‌توانند در دیگر استان‌ها نیز کنسرت برگزار کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تأکید کرد: تأسیسات فنی و پایه‌ای برخی سالن ها در حال تأمین است تا بتوان برنامه‌های مختلف از جمله کنسرت‌ها را در آن برگزار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که اعتبارات در تمام بخش‌های فرهنگی و هنری به عدالت توزیع شود.

درویش‌نژاد با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای اجرای گروه‌های نمایشی در سالن‌ها وجود ندارد، گفت: فرهنگ و ارشاد مشکل و محدودیت زمانی و مکانی برای اجرای تئاتر ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تأکید کرد: شورای فرهنگ عمومی استان از لحاظ بانک اطلاعاتی و بودجه تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: پیگیری‌های لازم برای بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان در حال انجام است و در صورت نتیجه بخشی پیگیری‌ها، اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

درویش‌نژاد یکی از روش‌های رفع مشکلات بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری را ارتباط مستمر دانست و افزود: ارتباط مستمر هنرمندان با ما می‌تواند پویایی و نشاط را ایجاد کند و یا افزایش دهد.

وی با بیان اینکه باید تمام سلایق مردم تا حد امکان پاسخ داد، خاطرنشان کرد: باید هنر را در دل مردم گسترش داد و این موضوع از برنامه‌های ما به شمار می‌رود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن