Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی فراخوان بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان منتشر شد

فراخوان بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان منتشر شد

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان برای برگزاری در پاییز ۹۷ در ۸ بخش تخصصی با شعار «کودک و حقوق اجتماعی» فراخوان منتشر کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وانجمن هنرهای نمایشی ایران «بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان» را با شعار کودک و حقوق اجتماعی برگزار می‌کند. شعار جشنواره امسال با هدف تقویت و رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین انتخاب شده است.

مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در مقدمه این فراخوان نوشته است: «جشنواره تئاترکودک و نوجوان بیست و پنج ساله شد. به پایان یک ربع قرن عمر جشنواره‌ نزدیک شده‌ایم و برای برگزاری بهتر و باشکوه­‌تر این جشن بزرگ، آرزو و امیدواری زیادی داریم. امیدواریم  که امکانات موجود این دوره به این رویداد هنری شیرینی و حلاوت بخشد. بیش از هرچیز می‌خواهم انگیزه‌هایتان را از آغاز ورود به دنیای نمایش برای کودکان و نوجوانان به یاد بیاورید. این شما بوده‌اید که جشنواره را خلق کرده و برای پربارشدن سال به سال آن دقت و تلاش داشته و کیفیت کارهای هنری شما زینت‌بخش جشنواره بوده است. جشنواره کودک و نوجوان مدیون حضورشما بوده وحیات این رویداد هنری متاثر از اندیشه و کار عاشقانه شما دوستداران کودکی بوده است. ازاین منظرشما مستقل هستید نه وابسته به جشنواره.

می خواهم از شما هنرمندان فعال تئاتر کودک و نوجوان دعوت کنم بیایید وابستگی‌هایی که در طول بیست و چهاردوره گذشته به خودمان تحمیل کرده ایم آرام آرام کناربگذاریم تا بتوانیم چگونگی وجود این جشنواره را ازنگاهی گسترده‌تر ببینیم . این ما خانواده تئاتر کودک و نوجوان هستیم که به این جشنواره هویت می بخشیم.بیایید این هویت را بازیابی کنیم وازنو شروع کنیم. فرزندان ایران زمین به هنر شما چشم دارند و ما برای شادی و امید بچه‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.»

در این فراخوان شرح کامل شرایط حضور آثار هنرمندان در 8 بخش تئاتر کودک، مسابقه تئاتر خردسالان، مسابقه تئاتر خیابانی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، تئاتر دانش آموزی و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی به طور مجزا تشریح شده است و تاکید شده کیفیت هنری  آثار متقاضی و مضامینی چون اخلاق اجتماعی و خانوادگی، سنت‌های دین مبین اسلام، مهرودوستی، فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی ، نشاط و امید،توجه به محیط زندگی و مضامین آموزشی و تربیتی کودک و نوجوان ملاک  واولویتهای انتخاب و پذیرش آثار خواهد بود.

مهلت ارسال طرح و ایده اجرایی بخش تئاتر خردسالان وتئاترخیابانی  تا تاریخ  15/5/97، مهلت ارسال آثارمتقاضی مسابقه نمایشنامه‌نویسی مرحله نخست تا تاریخ 10/6/97 ، مهلت ارسال لوح فشرده نمایش های متقاضی بخش‌­های تئاتر کودک و نوجوان تا تاریخ 5/7/97 اعلام شده است.

هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان می‌توانند با مطالعه فراخوان و ارسال مدارک مورد نیاز همچنین تکمیل فرم درخواست حضور به نشانی دبیرخانه واقع در همدان- بولوار بعثت، جنب پارک مردم، مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی، دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان کدپستی: 6516933634 و یا تماس با شماره تلفن‌های : 08138386018 و  08132512118 داخلی127 و پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای حضور در جشنواره اقدام کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن