Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی تور گردشگری مذهبی در همدان راه اندازی می شود

تور گردشگری مذهبی در همدان راه اندازی می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: تور گردشگری مذهبی از پنجم فروردین سال ۹۷ با هدف معرفی بقاع شاخص و موقوفات این استان به مسافران داخلی و خارجی راه اندازی می شود

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ، حجت الاسلام محمد کاروند با تاکید بر اهمیت گردشگری مذهبی در پایتخت گردشگری آسیا اظهار کرد: در تور گردشگری بقاع متبرکه همدان به ویژه امامزاده عبدالله و موقوفه بهاءالملک مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه رویداد همدان ۲۰۱۸ فرصت مغتنمی از منظر بقاع متبرکه و موقوفات است اضافه کرد: در همین راستا اتوبوس گردشگری همدان ۲۰۱۸ و نمایشگاهی با غرفه های متنوع در مقبره بهاءالملک برای پذیرایی از مسافران دایر شده است.

وی همچنین از اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین در امامزاده های شاخص استان برنامه های فرهنگی و مذهبی برای مسافران و همشهریان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان، اعزام پنجاه مُبلغ از حوزه علمیه به امامزاده های استان با هدف اقامه نماز جماعت و رفع شبهات اعتقادی، برپایی خیمه های معرفت و غرفه های مشاوره و ویژه برنامه تحویل سال نو را از برنامه هایی قابل اجرا در طرح آرامش بهاری اعلام کرد.

 

 ۳۱ میلیارد ریال در بخش سلامت هزینه شد

وی در ادامه به برخی اقدامات اوقاف در حوزه سلامت و درمان اشاره کرد و گفت: ۳۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال امسال در حوزه سلامت هزینه شده است که از این میزان ۲۲ میلیارد ریال در ملایر صورت گرفته است.

حجت الاسلام کاروند افزود: در این راستا چهار دستگاه دیالیز برای بیمارستان های ملایر، ۲ دستگاه دیالیز برای اسدآباد خریدار شد و ۲ دستگاه دیالیز برای خدمات رسانی به بیماران کبودرآهنگ نیز خریداری می شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای بهمن ماه امسال با اخذ مجوز شرعی و قانونی از محل موقوفات ملایر به ۳۳۶ بیمار سخت درمان در ملایر و ۱۲۰ بیمار در همدان کمک مالی شده و سه هزار و ۵۰۰ نفر از سایر بیماران کمک هزینه درمان پرداخت شده است.

 

 ثبت ۸۷ وقف جدید در همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه ۸۷ وقف جدید در سال جاری ثبت شده است افزود: نوع موقوفه ها و نیت واقفان نسبت به گذشته تغییر یافته و با نیازهای روز مطابقت بیشتری دارد.

وی افزود: وقف هایی با هدف استکبار ستیزی، تسهیل ازدواج جوانان و کمک به بیماران پروانه ای از موقوفه های بهنگام است که امسال انجام شده است.

وی یادآورشد: ۳۳ بیمار پروانه ای در استان شناسایی شده و بخشی از هزینه های درمانی این بیماران را اوقاف تامین کرده اما این بیماران به کمک و حمایت خیرین نیاز دارند.

حجت الاسلام کاروند ادامه داد: به تازگی سبد کالا به ارزش پنج میلیون ریال به بیماران پروانه ای اهدا شد.

وی در ادامه با اشاره به توزیع چهارهزار و ۵۰۰ سبد کالا بین نیازمندان اظهار کرد: ۹۰۰ کمک هزینه تحصیلی نیز به دانش آموزان، طلاب و دانشجویان اهدا شده است.

موقوفه های استان همدان از نظر کیفیت و کمیت بسیار غنی و نیات واقفان خیراندیش آن بسیار متنوع است به طوریکه بیش از ۳۰۷ عنوان نیت مختلف وقف را در این استان شاهد هستیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن