Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی استقبال پرشور از طرح ملی کتابخانه‌گردی در همدان

همزمان با سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، صورت گرفت:
استقبال پرشور از طرح ملی کتابخانه‌گردی در همدان

طرح ملی کتابخانه‌گردی همدان با استقبال پرشور شخصیت‌های برجسته کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، به مناسبت 17 اسفند؛ سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی و همزمان با سراسر کشور طرح کتابخانه‌گردی توسط کتابخانه‌های عمومی منتخب استان همدان با حضور عموم مردم، مسوولان و اصحاب فرهنگ، هنر و ورزش برگزار شد.

در این طرح 10 کتابخانه‌ عمومی منتخب استان همدان میزبان شخصیت‌های برجسته و شاخص استانی و حتی بین‌المللی بودند که مراسم ویژه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در کتابخانه مرکزی برگزار شد.

ابتدای حمیدرضا یاری، مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در استقبال از این طرح پا به کتابخانه مرکزی همدان گذاشت و از بخش‌های مختلف این کتابخانه بازدید کرد، سپس در ستاد خبری حضور یافت و به اهمیت کتاب و کتابخوانی پرداخت.

سعید شاهرخی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز با حضور در کتابخانه مرکزی از طرح ویژه کتابخانه‌گردی به نیکی یاد کرد و خواستار شد تا پدران و مادران در عادت دادن فرزندان خود به کتابخوانی تلاش و برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه «خانواده‌ها می‌توانند هر از چندگاهی فرزندان خود را به کتابخانه آورده و آنها را با این فضا آشنا کنند»، افزود: برایم آنچنان کتابخوانی حائز اهمیت است که در زمانه 6 ماهه‌ای که عهده‌دار مسوولیت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان شده‌ام دو بار به کتابخانه مرکزی آمده و از نزدیک فعالیت‌های این نهاد ارزشمند را دنبال کرده‌ام.

حاتم نیکخو؛ مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان، مجتبی ساکی؛ رئیس فناوری ارتباطات و اطلاعات همدان، فاضل عبادی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، احمد گازرانی؛ رئیس اتاق اصناف همدان، محمد هادی ضرابی؛ مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان، ناصر محمودی؛ مدیرکل اقتصاد و دارائی استان و یعقوب محمدی؛ رئیس دانشگاه بوعلی سینا نیز از جمله میهمانانی بودند که در این مراسم حضور یافتند.

سپس پرویز اذکایی به جمع کتابداران همدان آمد و به خاطره‌گویی از دوران کودکی پرداخت و از اهمیتی که در آن دوران به کتاب و کتابخوانی می‌داد، سخن گفت، سردار مظاهر مجیدی؛ فرمانده سپاه انصارالحسین(علیه السلام) همدان نیز از دیگر میهمانان و استقبال‌کنندگان طرح کتابخانه‌گردی در استان همدان بود.

گفتنی است در طرح کتابخانه‌گردی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان شاهد حضور شخصیت‌های مهم ورزشی بودیم که می‌توان به حضور پیام حیدری؛ داور بین المللی فوتبال و محمدحسین سلطانی؛ عضو سابق تیم ملی کشتی آزاد و مربی فعلی این ورزش در استان همدان اشاره کرد.

در سایر شهرستان‌های استان نیز با استقبال پرشور مسوولان دولتی و عامه مردم از این طرح بودیم که این نشان از اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در بین مردم فرهنگ‌دوست استان دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن